توحیدی: جشنواره ۱۰۰ گفتمان جدید در عرصه سینماست

فرهاد توحیدی فیلم‌نامه‌نویس گفت: فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای که ذات آن‌ها به سینمای ما هم خیلی نزدیک است در کنار ایجاز سخن که ویژگی این فیلم‌ها است بیشتر عناصر سبکی سینما بلند را نیز در ذات خود دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فرهاد توحیدی فیلم‌نامه‌نویس حضور این جشنواره در عرصه سینمای کشور را مفید ارزیابی کرد و گفت: اکنون که در آستانه یازدهمین دوره برگزاری این جشنواره هستیم باید گفت که جشنواره‌ای که با یک گفتمان جدید توانسته خودش را در عرصه سینمای کشور معرفی کند و باید گفت که سردرگمی که پیش‌تر افراد نسبت به آن داشتند در این دوره‌های اخیر کمتر شده و دیگر اسم آن و کارکرد آن برای مخاطبان گنگ نیست بلکه انتشار فراخوان آن برای اهالی فیلم‌سازان کاملا آشنا است.

وی ادامه داد: فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای که ذات آن‌ها به سینمای ما هم خیلی نزدیک است در کنار ایجاز سخن که  ویژگی این فیلم‌ها است بیشتر عناصر سبکی سینما بلند را نیز در ذات خود دارد و در میان فیلم‌سازان هم جا افتاده است.

نویسنده فیلم « ۵۰ کیلو آلبالو» بحث نمایش این فیلم‌ها در مکان‌های شهری را راهی برای ارتباط هر چه بهتر مخاطبان توصیه کرد و در این رابطه اظهار داشت: قالب زمانی این فیلم‌ها باعث شده تا فرصتی برای نمایش از طریق شبکه‌های اجتماعی فراهم شود و در روزگاری که بحث دهکده جهانی مطرح است و اصل بر اشتراک و اطلاع‌رسانی در گستره عظیمی است، می‌توان گفت که این کارکرد در فیلم‌های صد ثانیه‌ای وجود دارد.

وی ادامه داد: چند روز برگزاری جشنواره تنها ویترینی است برای نمایش این فیلم‌ها و تماشای عده‌ای محدود و فرصت برای تماشای همگان فراهم نیست و ما اگر بخواهیم از فرصت‌های بیشتری برای معرفی خودمان استفاده کنیم باید با استفاده از ابزارها و شبکه‌های متنوع سعی کنیم تا پیام و محتوای خودمان را به گوش مخاطبان برسانیم. در این راستا وجود شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوپ، آپارات، تلگرام، می‌تواند ما را در نزدیک کردن به هدفمان یاری کند.

توحیدی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول سال و با حضور اساتید حرفه ای این جشنواره را پیشنهاد داد و خاطرنشان کرد: تجربه شخصی من نشان داده است که کارگاه‌هایی که  هم‌زمان با برگزاری جشنواره اتفاق می افتد خیلی مفید و کاربردی نیستند و باید سعی شود تا این رویکرد در طول سال و در شهرستان‌ها که به واقع از فیلم‌سازان مستعدی هم برخوردار هستند اتفاق بیفتد؛ چون هم حوزه هنری از حضور افراد حرفه‌ای در این خصوص بهره می‌برد و هم امکانات آن را در استان‌ها دارا است.

گفتنی است یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ که از این پس به صورت سالانه برگزار می‌شود اسفندماه ۹۵ برگزار می‌شود و هنرمندان تا پایان دی ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

پایان پیام

کد خبر : 25190 ساعت خبر : 10:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25190
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات