جشنواره سراسری دف نوای رحمت به پایان رسید

ششمین جشنواره سراسری «دف نوای رحمت» با معرفی نفرات و گروه‌های برتر در سنندج و وعده بین‌المللی شدن در دوره‌های بعدی به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری دف‌نوازی «دف نوای رحمت» پیش از ظهر امروز با معرفی نفرات و گروه‌های برتر در سنندج برگزار شد.

سعید فرزانگان، ادریس ملکی و محمد مرادی هر سه از کردستان بر اساس نظر هیئت داوران به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را در بخش نوجوانان ویژه آقایان به‌دست آوردند.

در بخش تک‌نوازی ویژه بانوان شیرین سرحدی از اصفهان مقام نخست را به‌دست آورد و ثنا صمدی از کردستان و ستاره معینی از اصفهان به ترتیب دوم و سوم شدند.

مقام نخست بخش تکنوازی بزرگ‌سالان ویژه بانوان را مونا ملایی از کردستان به‌دست آورد، عطیه قلیجانی از اصفهان رتبه دوم و غزل میرزایی از خوزستان و مهنوش کیومرثی از اصفهان هم به صورت مشترک مقام سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.

رتبه نخست بخش بزرگ‌سال ویژه آقایان به امیرحسین صمدانیان از اصفهان رسید و  شعیب رحمانی از کرمانشاه رتبه دوم و پوریا رحمانی از کردستان رتبه سوم را در این بخش از جشنواره به‌دست آورد.
در بخش گروه‌نوازی نیز بر اساس نظر هیئت داوران ششمین دوره از برگزاری جشنواره سراسری دف‌نوازی «دف نوای رحمت» گروه «خاک نشین» از کردستان به سرپرستی عباس کیخسروی رتبه نخست را از آن خود کرد.

گروه «ژیار» از کردستان به سرپرستی حمزه ترکه در جایگاه دوم و گروه‌های «دک» از خوزستان به سرپرستی محمدرضا سامری‌پور و «کارین» از کردستان به سرپرستی پرویز مندمی به صورت مشترک رتبه سوم این بخش از جشنواره را کسب کردند.

ششمین جشنواره دف نوازی «دف نوای رحمت» از ۲۴ تا ۲۶ شهریور با حضور ۲۱ استان کشور و اجرای گروه ۱۰۰۰ دف در سنندج برگزار شد.

پایان یپام

کد خبر : 25475 ساعت خبر : 11:07 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25475
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات