جشن باشکوه عروسک‌ها در تهران

جشن باشکوه عروسک‌ها در تهران

حدفاصل تالار وحدت تا تئاتر شهر، امروز دوشنبه اول شهریورماه جلوه متفاوتی داشت. عروسک‌های رنگارنگ، ریز و درشت روی دست مردم حمل می شد و کودکان آواز می خواندند و شادمانه دست می زدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهمانی باشکوه عروسک‌ها لبریز رنگ و شور و موسیقی و شادی بود و کودکان و بزرگترهایشان مهمان این جشن بودند.

جناب‌خان، زی‌زی گولو، عروسک‌های غول پیکر و رنگارنگ و عروسک‌هایی از سرزمین های دیگر میزبانان امروز جشن عروسک‌ها بودند.

طبق برنامه‌ریزی‌های اعلام شده از سوی مرضیه برومند دبیر جشنواره تئاتر عروسکی، «شادپیمایی» عروسک‌ها ساعت ۵ و سی دقیقه عصر اولین روز شهریورماه از مقابل تالار وحدت آغاز شد و حاضران در این برنامه، بعد از طی کردن خیابان شهریار و پارک دانشجو، به فضای باز تئاتر شهر رسیدند.

چند گروه موسیقی این شادپیمایی را همراهی می‌کردند و حاضران، ترانه‌های خاطره‌انگیز «خونه مادربزرگه» و «شهرموش‌ها» را با همراهی یکدیگر خواندند.

حمیدرضا اردلان رییس یونیمای ایران (اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی) نیز با چند عروسک غول‌پیکر در این جشن حاضر بود؛ عروسک‌هایی که نتیجه کارگاه‌های یونیما در جنوب ایران است و فرناز بهزادی دیگر هنرمند تئاتر عروسکی نیز در ساخت آنها همکاری داشته است.

جشن باشکوه عروسک‌ها در تهران

دو سال پیش اولین شادپیمایی عروسک‌ها در فاصله میان خیابان فلسطین (خانه عروسک) تا تئاتر شهر برگزار شد.

جشن عروسک‌ها یا شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک، یکم تا هفتم شهریورماه با حضور گروه‌هایی از تهران، شهرهای ایران و کشورهای دیگر در تهران برپاست؛ جشنی با شعار «آسمان عروسک‌های آبی است».

گزارش تصویری این شادپیمایی را ببینید. عکس‌ها از فرزانه ناظری و انوشه میرمجلسی است.

جشن باشکوه عروسک‌ها در تهران

پایان پیام

کد خبر : 23670 ساعت خبر : 7:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23670
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات