جشن روز ملی سینما برگزار شد

جشن روز ملی سینما برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز ملی سینمای ایران با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، مدیران فرهنگی و اهالی سینما ۲۱ شهریورماه در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در ابتدای این مراسم که اجرای آن را احسان کرمی بر عهده داشت، کلیپی درباره رفتگان یک سال گذشته عرصه هنر پخش شد و پس از آن حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی ضمن تبریک روز ملی سینما و اعیاد قربان و غدیر از حادثه تلخی که سال گذشته برای زائران پیش آمد، یادکرد:« سال گذشته بعد از آن حادثه تلخ که برای زائران پیش آمد همراه با سینماگران جمع شدیم، تسلیت گفتیم، اندوه خود را اعلام کردیم که سینماگران جواب این ددمنشی‌ها را خواهند داد.»

رییس سازمان سینمایی افزود: «خوشحالیم که در سال رونق سینما روز سینما را جشن می‎گیریم. خوشحالیم که مردم به شما و سینما انرژی مثبت دادند. ما به عنوان سینمای ایران مفتخریم اعلام کنیم که هویت دینی و ایرانی ما در دست همین کسانی است که دور این میزها نشسته‎اند. اگر ما با هژمونی آمریکا مخالف هستیم باید بدانیم که سینماگران ایرانی توانستند مرزهای هژمونی آمریکا را به عقب برانند. در جهانی که تمام کشورها با سینمای هالیوود فتح شده، سینماگران ایرانی فیلم‎هایی می‌سازند که پیر و جوان ساعت‎ها صف می کشند تا آثار هنرمندان ایرانی را ببینند. خوشحالیم ملتی متمدن و با فرهنگ امسال یکصد و شانزدهمین سال سینمای خود را  جشن می‎گیرد.»

جشن روز ملی سینما برگزار شد

ایوبی در ادامه از سینماداران هم تشکر کرد: «سینماداران معمولا کمتر دیده می‌شوند اما امسال با رونق سینما تا دیروقت چراغ سینماها را روشن نگاه داشتند. سینمای ایران امسال مصیبت‌های زیادی را هم متحمل شد که جای آن عزیزان هم خالی است اما راهشان برقرار است.»

او هم‎چنین به حضور هنرمندان دیگر عرصه‌ها در این مراسم نیز اشاره‌ کرد: «ما می‌دانیم و می‌فهمیم اگر سینمایی به اسم «سینمای ایران» وجود دارد، برای این است که این هنرمندان بزرگ بوده‌اند و هستند و سینمای ایران زبان گویای تمام آنان است. جوانان ایرانی در این فضا تنفس می‌کنند که می‌توانند با کمترین بودجه‌ها آثار درخشانی خلق کنند.»

رئیس سازمان سینمایی بر لزوم حمایت نهادها و مسئولان از سینما تأکید داشت:« امیدواریم همه مسئولانی که همواره به ما کمک کرده‌اند هم‎چنان کمک کنند تا زمینه‌ها را برای فعالیت بهتر سینماگران بیش از پیش فراهم کنیم؛ چرا که این سینما باعث افتخار نظام و مملکت است.»

او هم‎چنین با تاکید بر این نکته که «آشتی مردم با سینما تحقق پیدا کرده است»، یادآور شد:« سالن‌های باشکوه سینمایی در تهران و سایر شهرها در حال ساخت است و در کنار آن «نهضت تولید محتوا» نیز آغاز شده و روزهای باشکوهی در انتظار سینمای ایران است.»

همچنین در این مراسم علی جنتی سخنرانی کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم روز ملی سینما گفت: دیوار بلند بی‌اعتمادی که بین دولت و هنرمندان ایجاد شده بود، برطرف شده و دیگر شکافی بین هنرمندان و دولت وجود ندارد.

جنتی در ادامه گفت: بعد از قطعاتی که استاد شهرام ناظری اجرا کردند جایی برای صحبت باقی نمی‌ماند اما چند دقیقه‌ای صحبت می‌کنم.
وی ادامه داد: ما در حوزه هنر ادعایی نداریم که به همه اهدافی که ترسیم کرده بودیم رسیده‌ایم، اما احساس می‌کنم قدم‌های بلندی در طول سه سال گذشته برداشته شده است. در شش ماهه اول امسال فروش گیشه سینما از ١٠٠ میلیارد تومان هم بالاتر رفته است و این روند ادامه خواهد داشت. بخش خصوصی وارد سرمایه‌گذاری در سینما شده و مطمئن باشید مشکل زیرساخت‌های سینما به زودی حل خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر ١٠٠ سالن سینما توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

علیرضا رضاداد، محمد حیدری، جمشید هاشم‌پور، سیروس ابراهیم‌زاده، مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی، سیروس گرجستانی، مجید مظفری، حبیب اسماعیلی، کامران قدکچیان، امیرحسین علم‌الهدی، حبیب‌الله کاسه‌ساز، نرگس آبیار، غلامرضا آزادی، حبیب ایل‌بیگی، مهناز افشار، محمدحسین قاسمی، منوچهر محمدی، جهانگیر کوثری، رخشان بنی‌اعتماد، داریوش اسدزاده، علیرضا خمسه، محمود عزیزی، غلامرضا موسوی، فریال بهزاد، مرجان اشرفی‌زاده، مرتضی رزاق‌کریمی، کامبوزیا پرتوی، علیرضا رئیسی، حبیب رضایی، محمد رحمانیان، تهمینه میلانی، مهدی فقیه، مجید توکلی، ابراهیم داروغه‌زاده، عبدالرضا اکبری، کیومرث پوراحمد، رضا رویگری و عزت‌الله انتظامی از جمله هنرمندان حاضر در این جشن بودند.

پایان پیام

جشن روز ملی سینما برگزار شد

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

کد خبر : 25081 ساعت خبر : 8:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25081
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات