جشن منتقدان و نویسندگان سینما

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینما روز نهم شهریورماه برگزار می‌شود.

دهمین جشن بزرگ انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه نهم شهریورماه در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران برگزار می‌شود.

در دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران؛، تندیس بهترین‌های جشنواره فیلم فجر که توسط آکادمی منتقدان و نویسندگان سینمایی انتخاب شده‌ است، اهدا خواهد شد. همچنین بهترین‌های جشنواره مستند سینماحقیقت و بهترین فیلم‌های کوتاه معرفی می‌شوند.

در این جشن جوایز بهترین‌های چهارمین جشنواره نوشتار سینمایی هم اهدا می‌شود و از سه چهره منتقد و سینماگر تجلیل خواهد شد.

دهمین جشن بزرگ انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با دبیری کیوان کثیریان برگزار می‌شود.

پایان پیام

منتقد سینما

نقد فیلم تحلیل و بررسی همه‌جانبه یک اثر سینمایی یا تلویزیونی است. نقد فیلم عمدتاً بر دو نوع است: نقد ژورنالیستی که توسط روزنامه‌نگاران و دیگر خروجی‌های رسانه‌های عمومی انجام می‌شود و نقد آکادمیک که از طرف محققان و پژوهندگان فیلم و سینما که از اصول نظری نقد فیلم آگاهند انجام می‌شود.
نقد فیلم : بررسی میزان سازگاری میان فرم و محتوای کلامی فیلم و بررسی میزان سازگاری میان فرم‌های فیلم

تفسیر فیلم : بررسی محتوای غیر کلامی فرم فیلم به کمک دانش و قواعد سینمایی، اظهارات و سوابق کارگردان

تحلیل فیلم : بررسی فرم فیلم به کمک دانش و قواعد سینمایی
منتقدان صاحب‌نامی از ادوار مختلف در ایران نقد فیلم نوشته‌اند که از میان برجسته‌ترینِ آن‌ها می‌توان به مهدی تهرانی، اکبر عالمی، شمیم بهار، پرویز دوایی، کامبیز کاهه، مسعود فراستی، امیر قادری، مجید اسلامی، سعید عقیقی و هوشنگ گلمکانی اشاره کرد.

منتقدان هنر معمولاً آثار هنری را از جنبه‌های زیبایی‌شناسی یا تئوری زیبایی مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند. یکی از اهداف نقد هنری دستیابی به مبنای عقلانی برای درک هنر است.

انواع جنبش‌های هنری منجر به تقسیم نقد هنری به رویکردهای مختلفی گردیده، که هر کدام با استفاده از معیارهای مختلف خودشان به قضاوت بر روی آثار هنری می‌پردازند.

کد خبر : 23699 ساعت خبر : 7:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23699
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات