خاله‌های موادفروش بازتاب فرهنگ ایرانی

خاله‌های موادفروش بازتاب فرهنگ ایرانی

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: خبرهای امروز را در حالی آغاز می‌کنیم که سایه سنگین محرومیت بر سر تیم ملی فوتبال افتاده است و عنقریب است که خبر بدی از کنفدارسیون فوتبال آسیا به گوش برسد. البته این را هم اضافه کنم که در هیچ دوره‌ای از تاریخ این قدر مردم در محکومیت رفتار نکونام با هم یک‌صدا نشده‌اند. یعنی اگر خبر از محرومیت نکونام برسد بعید نیست ملت بریزند توی خیابان.
اما سرخط خبرها:
سال‌ها بدترین نوع روغن را به خورد مردم داده‌ایم
این جمله را رئیس سازمان غذا و دارو گفته است. عیب ندارد آقای دیناورند در این سال‌ها آن قدر مشکل داشتیم که اگر روغن سالم هم بود می‌رفتیم غیرسالمش را پیدا می‌کردیم. مگر می‌شود با برنج سرب‌دار و نان‌جوش‌شیرین‌دار و مرغ هورمون‌دار روغن سالم بخوریم؟ اصلا طعم غذا بد می‌شود.

خاله‌های موادفروش تهران دستگیر شدند
ببینید چه رابطه‌ای عاشقانه‌ای میان توزیع‌کننده و مصرف‌کننده وجود دارد. چه احترامی به هم می‌گذارند. می‌بینید در موادفروشی و موادکشی همه چیز سیاه و زشت نیست. هنوز احترام هست. بزرگی و کوچکی هست. خاله و خواهرزاده هست. واقعا که موادفروشان کلمبیایی باید این فرهنگ را از نزدیک ببینند و با احترام با هم حرف بزنند نه با گلوله.

افزایش نگران‌کننده چندمصرفی در کشور
امیدوارم خاله‌هایی که هنوز دستگیر نشده‌اند تا وقتی سر کار هستند به مصرف‌کننده‌ها به ‌ویژه‌ها جوانان و نوجوانان تاکید کنند که تکی بکشند. یعنی یا شیشه بکشند یا تریاک و قاطی مصرف نکنند که خیلی ضرر دارد. شما هم اگر می‌کشید حتما جلوی بچه‌تان تکی بکشید که خدای نکرده یاد نگیرد و فرداروز او هم چندمصرفی نشود.

لیموترش خارجی نخرید
یک طوری نوشته است لیموترش خارجی نخرید که انگار آن گردن‌کلفت رابطه‌دار وصل به بالا این همه لیموترش را برای مصرف کردم وارد کرده است. نخیر، ایشان قبلا با چند کارخانه بسته است که لیموترش وارد کرده است. حالا یک کانتینر هم از آن وارد بازار کرده است که مردم هم لیموترش خارجی بخورند. یعنی می‌خواهم بگویم چه ما بخریم چه نخریم طرف سودش را کرده است. پس بهتر است ما هم بخریم و در لذت شریک باشیم. اصلا گاهی نباید مقاومت کرد. باید ریلکس بود و لذت برد.
باقی بقای‌تان

از: چیزنا

خاله‌های موادفروش بازتاب فرهنگ ایرانی

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

کد خبر : 24565 ساعت خبر : 11:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24565
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات