دوره مشت‌ بزن و نباز به‌سر آمده

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روز جمعه شهرآورد تهران در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و باز هم تیم‌های استقلال و پرسپولیس، هواداران خود را به ۹۰ دقیقه هیجان، حساسیت و شادی و خون‌دل خوردن دعوت می‌کنند.
این بازی هیچ‌گاه حساسیت خود را از دست نمی‌دهد حتی حالا که آبی‌پوشان در انتها و قرمزپوشان در صدر جدول هستند. این بازی را باید جدای از سایر نتایج این دو تیم دانست. در این دیدار در بدترین شرایط تیمی هم می‌توان امیدوار به پیروزی بود. بارها تیمی که در رده پایین‌تری قرار داشته توانسته با تسلط بر روان و بالابردن روحیه تیمی با پیروزی زمین را ترک کند.
همین هیجانات بارها باعث شده‌ است که این دیدار به جنجال کشیده شود. معمولا هم تیمی که از قدرت کمتری در زمین برخوردار بوده بازی را به آشوب کشانده است.
سال ۱۳۷۳ این دو تیم از گروه‌های خود صعود کردند در نیمه‌نهایی مقابل هم ایستادند. نزدیک به سه سال از آخرین دیدار آنها می‌گذشت و به همین دلیل ورزشگاه آزادی بیش از ظرفیت خود هواداران را میزبانی می‌کرد. هیجان بازی به حدی بود که از همان ابتدای بازی بوی جنجال به مشام همه می‌رسید. پس از اینکه در نیمه دوم پرسپولیس که از ابتدا سوار بر بازی بود با ۲ گل از استقلال پیش افتاد، جرقه اول درگیری‌ها را رضا شاهرودی چپ‌پای پرسپولیس زد و با چند خطای خشن و در پایان یک ضربه مهلک به تقوی از بازی اخراج شد. پس از این اخراج بازی از دست ابهران داور بازی خارج شد. استقلال که با این تخراج روحیه گرفته بود توانست دو گل را جبران کند و همین گل‌ها دلیلی شد تا بازیکن تکنیکی و محبوب قرمزها یعنی مجتبی محرمی خطر را احساس کند و چاره کار را در زدن مشت زیر چشم قلعه‌نوعی دانست. بعد از این صحنه آشوب شروع شد و تماشاچیان به زمین آمدند و بازیکنانی که درگیر شده بودند، چند شب را در بازداشتگاه سپری کردند و بعد با محرومیت‌های سنگین مواجه شدند.
همین داستان در سال ۷۹ اتفاق افتاد ولی اینبار پرسپولیس بود که در دقایق پایانی بازی را به تساوی کشاند. حالا نوبت استقلالی‌ها بود که راه فرار از باخت را در جنجال ببینند. اینبار برومند در نقش مجتبی محرمی ظاهر شد و مشت کذایی را زیر چشم پایان رافت کوبید و بعد از آن تماشاچیان مات و مبهوت، حرکات رزمی در زمین دیدند که فقط هادی ساعی چند سال بعد توانست شبیه‌سازی کند.
حالا که همه بازی پیش رو را یک بازی یک‌طرفه به سود پرسپولیس می‌دانند، باز هم بیم آن می‌رود که استقلالی‌ها به جای درگیری در جنگ‌های تاکتیکی و فوتبالی رو به تاکتیک‌هایی نظیر آنچه در بازی‌های جنجالی به‌کار رفته است بیاورند. این بازی برای منصوریان حکم مرگ‌ و زندگی را دارد و می‌داند اگر در پایان بازی، تابلو ورزشگاه استقلال را بازنده معرفی کند باید با مربی‌گری در استقلال خداحافظی کند.
گذشته از این استقلال بیش از ۵ سال است در شهرآورد پیروز نشده است و صبر هواداران لبریز شده است.
اینها همه دلایلی است که این بازی را یک دیدار پر از هیجان و درگیری پیش‌بینی کنیم و شاید پر از خشونت. استقلال باید تفکرات گذشتگان خود را دور بیندازد و این را درک کند که باید با تاکتیک‌های فوتبالی برده بازی باشد چون دیگر تکنیک‌هایی از نوع محرمی و برومند کارایی ندارند و دوره «مشت‌ بزن و نباز» به‌سر آمده است.

پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

کد خبر : 25234 ساعت خبر : 7:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25234
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات