رضا کیانیان: باید یاد بگیریم دستمان جلوی دولت دراز نشود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رضا کیانیان در همایش مردمی «من دریاچه هستم» در ارومیه گفت: چرا آبیاری قطره‌ای اینجا انجام نمی‌شود؟ با آبیاری قطره‌ای آب کمتری مصرف می‌شود و شماها هم سرپاتر هستید و باغات و کشاورزی هم سرپاست. ولی اگر مثل گذشته بخواهیم آب را رها کنیم در پای کشت خب این اصراف تلقی می‌شود و اصراف هم در هر دین و هر مذهب و هر ملیتی و هر تفکری غلط و حرام شمرده می‌شود. شمایی که در واقع ارومیه‌ای هستید و نگهبان دریاچه هستید اگر که این اصراف را بکنید از بقیه چه انتظاری دارید، از دولت چه انتظاری دارید؟ من چون با بعضی از کشاورزهای اینجا صحبت کردم، بعضی‌ از کشاورزها معتقد هستند که دولت باید به ارومیه بیاید و همه این کارها را انجام بدهد و من در جواب به آنها گفتم که پس شما اینجا چه کاره هستید؟ شما باید از خودتان شروع کنید. هر کسی باید از خودش شروع بکند، ما نباید یاد بگیریم که همیشه دستمان جلوی دولت دراز بشود.

در اینجا می خواهم که با یک خبرخوش صحبت‌های خودم را به پایان برسانم، خبر خوشی نیست در واقع و یک جورهایی می‌توان گفت که یک پیشنهاد است. من با دوستان صحبت کردم و پذیرفتند، تهران هم با وزارت نیرو صحبت خواهد کرد که امیدوار هستم آنها پذیرای این موضوع باشند و تأمین بودجه بشود و این اتفاق برای شهر ارومیه و دریاچه ارومیه حاصل شود.

کیانیان ادامه داد: به هر حال من یک فرهنگی هستم و کارهای هنری انجام می‌دهم و قطع بر یقین از زاویه دید خودم صحبت می‌کنم، اولاً من می‌خواهم از جوان‌های ارومیه درخواست کنم که هر پنج‌شنبه بروند به کنار دریاچه ارومیه. به آنجا بروید و برای دریاچه ارومیه تئاتر اجرا بکنید، شعر بخوانید، موسیقی اجرا بکنید، تا این حسی که شما به دریاچه ارومیه دارید به طور مرتب زنده باشد. پیشنهاد می‌کنم به مسئولین یک جشنواره سراسری در تمام ایران که ان‌شاءالله بعداً بین‌المللی هم بشود، برگزار کنند برای هر هفت هنری که وجود دارد تا موسیقی ساخته شود برای دریاچه ارومیه، تئاتر ساخته شود برای دریاچه ارومیه، فیلم ساخته شود برای دریاچه، نقاشی کشیده شود، طرح‌های هنری پیشنهاد داده شود مجسمه ساخته شود برای دریاچه ارومیه که تمام قلب‌های ایران و قلب تمام مردم ایران برای دریاچه ارومیه بتپد.

پایان پیام

کد خبر : 23885 ساعت خبر : 8:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23885
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات