رنگ‌های سرزمین مادری در نیاوران گشایش یافت

افتتاحیه نمایشگاه نقاشی “رنگ‌های سرزمین مادری” آدمان ایوازیان با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و سفیر کشور ارمنستان با نمایش ١٠٠ اثر نقاشی آبستره، بعدازظهر جمعه ١٢ شهریورماه در فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی مرادخانی در این برنامه درخصوص آثار آدمان آیوازیان عنوان داشت: آثار این نمایشگاه بسیار روح‌افزا و جالب بود همچنین برداشت‌های خوب هنرمند از دنیای اطرافش انسان را به وجد می‌آورد زیرا برداشت‌هایی متفاوت داشته  که مقابل چشمان شما قرار داده است. ایوازیان همچنین کارهای آبستره جالبی ارائه داده است.

وی با بیان اینکه هنرمندان ایرانی که درخارج از کشور بسر می‌برند باید به ایران بیایند افزود: هرچقدر این هنرمندان به ایران سفر کنند فضای ایران را بیشتر درک کرده و حتماً”روی آثارشان نیز اثر خواهد گذاشت

مرادخانی درخصوص سیاست‌های فرهنگی هنری دولت برای حضور هنرمندان خارج ازکشور درایران تصریح کرد: من و همه مسئولین بخش هنری پیگیر حضور این هنرمندان هستیم و سیاست‌هایی دراین خصوص برنامه ریزی شده است تا این عزیزان با تجربیات جدید درفضای هنری ایران  حضور داشته و کارهایشان مورد نقد و بررسی جامعه هنری و مردم قرارگیرد و امیدواریم اتفاقات خوبی در این بخش به وجود بیاید.

در ادامه این برنامه سیدعباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در سخنانی با اشاره به انتخاب هوشمندانه  عنوان نمایشگاه ادمان آیوازیان “رنگ‌های سرزمین مادری ” خاطر نشان کرد: صحنه‌هایی که این هنرمند خلق کرده بسیار بدیع و چشم نواز است. آیوازیان با وجود اینکه چهار دهه در ایران نبوده پیوندعاطفی با سرزمین مادری‌اش را حفظ کرده و این  قابل ستایش است.

وی با اشاره به همکاری‌های فی ما بین بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و کشور ارمنستان خاطر نشان کرد: هنرمندان ایران و ارمنستان  نمایشگاه‌های بسیاری در کشورهای یکدیگر برگزار کرده‌اند که این نشان می‌دهد ارامنه  و ایرانیان  برای یگدیگر  بسیار عزیزند. از این رو امیدواریم بتوانیم از حضور هنرمندان ارمنی در این فرهنگ‌سرا بهرمند شویم.

آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه ادمان آیوازیان در فرهنگ‌سرای نیاوران اظهار داشت: چنین اتفاقاتی، فرصت خوبی است که با آثار فاخر آشنا شویم.

وی  در ادامه افزود: در طی این ٢۵ ساله میان ایران و ارمنستان روابط خوبی برقرار شده است. روابط دو ملت در حوزه هنر  و فرهنگ بسیار خوب و درخشان است.

تومانیان در پایان صحبت‌هایش با تشکر از مجموعه فرهنگ‌سرای نیاوران گفت: از پیشنهاد مدیر عامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران به منظور ایجاد فرصتی برای تعاملات بیشتر فرهنگی و هنری  استقبال می‌کنیم.

گفتنی است «رنگ‌های سرزمین مادری‌ام» عنوان نمایشگاهی است شامل بر طراحی از مدل‌های زنده، تصاویری آبرنگی از معماری کویری، امام‌زاده‌ها، بافت‌های روستایی ایران و هر آنچه را که این هنرمند نامی در زمینه نقاشی آبستره خلق کرده و بخشی از مجموعه رباعیات و نقاشی‌های آبستره ادمان آیوازیان نیز در این نمایشگاه عرضه شده است.

نمایشگاه نقاشی‌های رنگ‌های سرزمین مادری‌ام عصر روز جمعه ١٢ شهریور در فرهنگ‌سرای نیاوران گشایش یافت و تا ٢٠ شهریور از ساعت ١٠ الی ١٩ و جمعه‌ها از ساعت ١۴ تا ٢١ برپاست.

پایان پیام

کد خبر : 24376 ساعت خبر : 8:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24376
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات