روز پرشور در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در روز سه شنبه دوم شهریور ماه برنامه‌های متنوعی برای دوستداران فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان به این مجموعه فرهنگی تاریخی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیر روابط عمومی مجموعه سعدآباد با اعلام این خبر گفت: مراسم افتتاحیه اولین جشنواره و رالی گردشگری بانوان کشور، افتتاحیه نمایشگاه لباس “نگاهی دیگر” به یاد عباس کیارستمی در موزه پوشاک سلطنتی، کارگاه یک روزه آشنایی و آموزش نگارگری ویژه کودکان و نیز نمایش یک فیلم تاریخی نفیس در موزه آلبوم‌های سلطنتی و اسناد از برنامه‌های این روز می‌باشد.

محمد حیدری افزود: ۲ تا ۷ شهریور ماه ساعت ۱۵ تا ۲۳ اولین جشنواره و رالی گردشگری بانوان ایران در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار خواهد شد. این جشنواره  شامل بیش از ۵۰ غرفه از فعالیت‌های بانوان هنرمند، غرفه‌های موسیقی، خطاطی، نقاشی، سفالگری، غرفه‌های گل و گیاه، لباس‌های محلی، اغلام خانگی تولید شده توسط بانوان، انواع شیرینی‌های خانگی و …. خواهد بود و در حاشیه آن فستیوال غذاهای محلی، کارگاه آموزشی ماساژ و اسپا، چایخانه سنتی با لباس‌های محلی و دمنوش های ایرانی و برنامه‌های ویژه کودکان شامل گریم و عکاسی و نیز برنامه زنده و استیج با اجرای هم نوازی بانوان هنرمند، مسابقه، برنامه‌های طنز، تئاتر و سایر برنامه‌های هنری برگزار خواهد شد.

افتتاح نمایشگاه در دوم شهریور

وی اشاره کرد: نمایشگاه لباس با عنوان “نگاهی دیگر” در ساعت ۱۱ روز دوم شهریور ماه افتتاح خواهد شد. این نمایشگاه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و در کنار آن کارگاه آموزشی طراحی و ساخت پارچه در روزهای ۶ و ۷ شهریور ماه توسط هنرمند بنام، خانم فریبا میرزایی در موزه پوشاک سلطنتی واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.

حیدری اظهار داشت: در این روز از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۳، کارگاه “تجربه یک نگارگری” ویژه کودکان و نوجوانان در مرکز برنامه ریزی بازدید هدفمند کودکان و نوجوانان در این مجموعه برگزار می‌شود و در ساعت ۱۵ فیلمی تاریخی به صورت آپارات در سالن سینمای موزه آلبوم‌ها و اسناد تاریخی سعدآباد به نمایش در خواهد آمد. این فیلم رنگی، ناطق و مدت زمان آن ۴۰ دقیقه است و در خصوص یکی از وقایع رخ داده در دوره پهلوی دوم در سال ۱۳۵۵ خورشیدی است.

پایان یام

کد خبر : 23659 ساعت خبر : 11:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23659
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات