زن‌ها در خانه تردمیل بزنند

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: دیروز قرار بود در چهلمین سه شنبه بدون خودرو جمعی از مردم و مسئولین و هنرمندان از بوستان لاله تا خانه هنرمندان دوچرخه‌سواری کنند تا به همه ثابت بشود در تهران می‌شود دوچرخه‌سواری کرد و یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها استفاده از دوچرخه است. مسئولین برگزاری این همایش از روزها قبل مجوز‌های لازم را گرفته بودند و نامه‌نگاری‌های وافی و کافی انجام داده بودند و شرکت‌کنندگان هم با رعایت همه مسایل ایمنی و عرفی در محل قرار حاضر شدند اما نتوانستند رکاب بزنند و به عکس گرفتن و سلفی انداختن رضایت دادند. حالا یا ممکن است برگزارکنندگان یک مجوز را از یاد برده باشند و آن را نگرفته باشند و یا ممکن است که تعداد حاضران مذکر و مونث این همایش متناسب نبوده باشد.
با بررسی عکس‌ها متوجه می‌شویم یک مقدار میزان حضور بانوان در این همایش زیاد بوده است که مسئولین برگزاری باید فکری برای آن می‌کردند.

یعنی در برخی عکس‌ها ما یک مرد را در میان چهار زن می‌بینیم در حالی که باید ده مرد را ببینیم که یک زن دارد برایشان آرزوی موفقیت می‌کند نه این که زن هم پا‌به‌پای مرد رکاب بزند چون اگر زن هم بیاید رکاب بزند پس چه کسی ناهار بپزد و چه کسی بچه را تر و خشک کند و اصلا چه کسی خانه را تمیز کند؟ برای هوایی پاک بهتر است مردها رکاب بزنند و زن‌ها در خانه باشند. چون اگر جماعتی مرد در حال رکاب زدن باشند و دیگران این خبر را بشنوند نمی‌ریزند توی خیابان، اما اگر بشنوند که زبانم لال زن‌ها دارند رکاب می‌زنند همه می‌آیند توی کوچه ببینند چه خبر است. البته من و شما می‌دانیم خبری نیست اما خب ملت تا نیایند و نبینند باور نمی‌کنند.
در همین رابطه معاون وزیر بهداشت گفته است: «سالانه ۷ هزار نفر را به علت آلودگی هوا از دست می‌دهیم» حالا شما فکر نکنید با دوچرخه‌سواری خانوادگی می‌شود جلوی این مرگ‌ومیر را گرفت. آدم بالاخره یک طوری باید بمیرد. عمر ما که ابدی نیست. بر اثر آلودگی هوا نمیریم بر اثر تصادف جاده‌ای می‌میریم. تنها فرقی که می‌کند این است که دولت برای آلودگی هوا دیه نمی‌دهد اما اگر در جاده یا خیابان زیر ماشین دولتی بروی دیه‌ات را می‌گیری. یعنی یک فرق‌های کوچک این چنینی دارند.
به نظر من زن‌ها همان در خانه تردمیل بزنند بهتر است. به رفع آلودگی هوا کمک نمی‌کند اما برای سلامتی خودشان خوب است.
باقی بقای‌تان

از: چیزنا

کد خبر : 24707 ساعت خبر : 8:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24707
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات