شب کامبیز روشن‌روان برگزار می‌شود

یکشنبه چهاردهم شهریورماه ساعت پنج بعدازظهر در کانون زبان فارسی شب استاد کامبیز روشن‌روان برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این شب فریدون شهبازیان، محمد سریر، اسماعیل تهرانی، فاضل جمشیدی، بیژن بیژنی و کارن همایون‌فر درباره آثار موسیقیایی استاد روشن‌روان سخنرانی خواهند کرد. همچنین گروه هنرمندان: وحید تاج، همایون رحیمیان، علی جعفری پویان، سهراب برهمندی، کریم قربانی، نگار خارکن و آزاده امیری قطعاتی را از ساخته‌های استاد اجرا خواهند کرد.
استاد کامبیز روشن‌روان کارنامه بسیار درخشانی در حوزه تدریس موسیقی در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور دارد. همچنین متجاوز از بیست و شش مقاله به زبان فارسی و انگلیسی درباره موسیقی ایرانی از ایشان منتشر شده است. علاوه بر این، از ایشان یازده جلد کتاب در حوزه موسیقی و مبانی علمی موسیقی در زمینه‌های گوناگون منتشر شده است. آثار موسیقیایی ایشان از سمفونی پرواز، تا مینیاتورها برای هفت تنبک و کنسرت فلوت به همراه ارکستر زهی شهرت خاصی دارد و ایشان برای هنرمندانی همچون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، بیژن بیژنی، محمد اصفهانی و… آثاری را ساخته است که با صدای آنها پخش شده است. بیش از یکصد موسیقی فیلم از کامبیز روشن‌روان در دست است که می‌توان موسیقی فیلم مسافر اثر عباس کیارستمی، موسیقی فیلم ملکوت اثر خسرو هریتاش، موسیقی فیلم مرثیه اثر امیر نادری، سریال امیرکبیر کار سعید نیکپور، گل‌های داوودی اثر رسول صدرعاملی، سریال ابن سینا، سریال وزیرمختار و بچه‌های طلاق از تهمینه میلانی و رویای خیس از پوران درخشنده و… را نام برد.
از مجموعه آثار استاد کامبیز روشن‌روان تاکنون بیش از بیست اجرا به صورت سی‌دی منتشر شده است. همچنین سخنرانی‌هایی در مجامع علمی جهانی درباره موسیقی ارائه کرده است که آخرینش در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور و شورای جهانی موسیقی در شهر سئول کره جنوبی است. در پایان شب کامبیز روشن‌روان  با دوستداران خود درباره تجربیات خویش سخن خواهند گفت.

پایان پیام

کد خبر : 24347 ساعت خبر : 7:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24347
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات