فرهنگ شریف، استاد موسیقی سنتی درگذشت

فرهنگ شریف، استاد موسیقی و نوازنده صاحب‌نام تار، صبح امروز بر اثر بیماری و کهولت سن در ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فرهنگ شریف، استاد موسیقی و نوازنده صاحب‌نام تار صبح امروز بر اثر بیماری و کهولت سن در ۸۵ سالگی در تهران دارفانی را وداع گفت.

فرهنگ شریف سال ۱۳۱۰ در شهرستان آمل به دنیا آمد. از چهار سالگی تحت تأثیر آموزش موسیقی به وسیله‌ی پدرش و نیز رفت و آمد بزرگان موسیقی به منزل آنها خصوصاً عبدالحسین‌خان شهنازی برادر حاج‌علی‌اکبرخان شهنازی، موسیقی را فرا گرفت.

در سن دوازده سالگی نخستین تک‌نوازی خود را که به‌صورت زنده از رادیو پخش می‌شد با موفقیت اجرا کرد و به دنبال آن در اغلب برنامه‌های گل‌ها به عنوان تک‌نواز آواز، خوانندگان برنامه را همراهی کرد. وی از بدوشروع برنامه گلها به همت زنده یاد داود پیرنیا و برنامه تکنوازان به همت استاد میر نقیبی با شیوه‌ای نو در نوازندگی تار، حضور داشت.

فرهنگ شریف در کارنامه هنری خود با خوانندگانی چون روح‌انگیز، تاج، غلامحسین بنان، شجریان، محمودی خوانساری، ایرج و … هم نوازی داشته است و در چندین فستیوال بین‌المللی از جمله فستیوال موسیقی برلین توانسته است ساز تار را به خوبی به جهانیان بشناسد، فرهنگ شریف چند سالی را در دانشگاه‌های مطرح امریکا به امر آموزش موسیقی مشغول بود.

او نخستین هم‌نوازی را با خوانندگانی چون محمودی خوانساری، شجریان، اکبر گلپایگانی داشت و نخستین تصنیف اکبر گلپایگانی از ساخته‌های اوست.

در جشن چهاردهمین سالگرد تأسیس خانه موسیقی در ۲۲ مهرماه ۱۳۹۲ در تالار وحدت با حضور هنرمندان برجسته و مسئولین موسیقی نیز از مقام هنری این هنرمند ارزنده تجلیل شد.

لازم به توضیح است، اطلاعات مربوط به مراسم تشییع، خاکسپاری و یادبود آن مرحوم متعاقباً اعلام می‌گردد.

پایان پیام

کد خبر : 24754 ساعت خبر : 10:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24754
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات