فعالیت‌های وزارت ارشاد اسلامی طبق سیاست‌های مقام معظم رهبری است

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد اسلامی، به مناسبت دیدار اخیر هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب؛ اطلاعیه‌ای منتشر و در آن تاکید کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری سرلوحه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،  متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

دیدار اخیر هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب سرشار از عطوفت و نگاه قدرشناسانه و حمایت‌آمیز ایشان از خدمات دولت و امید بخش بود.

ایشان با سعه صدر به گزارش‌های رییس جمهور محترم و تعدادی از وزیران گوش فرا دادند.

رهنمودهای حکیمانه معظم له همچون همیشه راهگشا و چراغ راه اعضای دولت قرار گرفت. در خصوص مسائل فرهنگی نیز که سیاست‌گذاری در مورد آن فراتر از دولت‌ها بوده و به کلیت نظام بر می‌گردد نکات ارزنده‌ای را مطرح فرمودند و همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما، وزارت ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی را در این زمینه مورد خطاب قرار دادند.

نگاه راهبردی ایشان نسبت به اهمیت فرهنگ همواره فراتر از تفاسیر تنگ‌نظرانه‌ای است که پیگیری آن را محدود به یک یا چند دستگاه حاکمیتی نموده و یا آن را پدیده‌ای سطحی وظاهری تلقی می‌کند. ایشان بارها مقوله فرهنگ را زیربنای همه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قلمداد نموده و بر لزوم توجه همه اقشار جامعه به این امر مهم و حیاتی تاکید فرموده‌اند. وزارت ارشاد اسلامی وظیفه خود می‌داند که دغدغه‌ها و نگرانی‌های ایشان را عمیقاً مورد توجه قرار داده و سیاست‌های ابلاغی معظم له را سرلوحه همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود قرار دهد.

 با توجه به نقش مهم  وزارت ارشاد اسلامی در ارتقای فرهنگی جامعه و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری، تولید کالاهای فرهنگی مفید و متناسب با نیازهای اساسی جامعه، حمایت از نیروهای جوان و مؤمن و جبهه فرهنگی انقلاب و توجه به حساسیت‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اتخاذ روش‌های مناسب برای مقابله با آن را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌داند و با تمام توان تلاش خواهد کرد که در این مصاف فرهنگی نقش خود را با تکیه بر هویت ملی و فرهنگ اسلامی – ایرانی و جلوگیری از نفوذ فرهنگ مبتذل و وارداتی  بیگانه ایفا نماید و در این راه ازهمه نهادهای فرهنگی، عالمان، خردورزان و اصحاب  فرهنگ و هنر استمداد می‌جوید و عمیقاً اعتقاد دارد که تأثیرگذاری فرهنگی به‌ویژه در عصر تحولات سریع و پیچیده امروز نیاز به عزم واراده ملی و کار درازمدت و حضور فعال و مؤثر همه نخبگان و فرهیختگان دارد.

کد خبر : 23916 ساعت خبر : 12:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23916
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات