کتاب ایران سرزمین شکوه و زیبایی منتشر شد

کتاب ایران سرزمین شکوه و زیبایی منتشر شد

این کتاب توسط مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به پنج زبان منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی کتاب ایران سرزمین شکوه و زیبایی با موضوعات مختلف در راستای معرفی ایران، توسط معاونت فرهنگی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به پنج زبان انگلیسی، عربی، اسپانیایی، ایتالیایی و فرانسوی منتشر شده است.

این کتاب به معرفی ایران از نگاه مدرن پرداخته و حاوی محتوای اطلاعاتی و عکس‌های مرتبط است که تمرکز بر حوزه معماری و زیرساخت‌های معماری گردشگری و همچنین حمل و نقل مدرن از محتویات بخش اول کتاب با عنوان معرفی ایران مدرن است و در بخش دوک به بررسی و معرفی حوزه‌های صنعت، علوم و تکنولوژی پرداخته شده است.

بخش سوم کتاب با عنوان سرگرمی‌ها و گردشگری ماجراجویانه به معرفی ورزش‌های آبی دریایی و رفتینگ، کویرنوردی و سافاری، ورزش‌های هوایی می‌پردازد، در بخش بعدی به معرفی غذاهای ایرانی با عنوان گردشگری غذا پرداخته شده است و گردشگری طبیعی، پوشش‌های محلی و بومی و طبیعت گردی در قالب جاذبه‌های گردشگری در بخشی مجزا گنجانده شده است.

معرفی ۲۱ اثر ثبت جهانی، مفاخر ادب ایران زمین، سوغات و صنایع دستی، گردشگری سلامت و توریسم مذهبی از دیگر بخشهای این مجموعه است.

کتاب ایران سرزمین شکوه و زیبایی برای اولین بار در تیراژ پنج هزار نسخه در بهمن سال ۹۴ به چاپ رسید و با افزودن ۲ اثر ثبت جهانی (کویر لوت و قنات‌های ایرانی به آثار ثبتی قبلی) در سال ۹۵ در تیراژ ۵ هزار نسخه به زبان انگلیسی تجدید چاپ شد، این کتاب در تیراژ دو هزار نسخه به زبان عربی، دو هزار نسخه به زبان ایتالیایی و هزار نسخه به زبان فرانسوی و اسپانیایی منتشر شده است.

کتاب مجموعه‌ای از صفحاتِ نوشته‌شده، مصوّر، چاپ‌شده یا صفحات خالی (صفحه سفید و نانوشته)؛ ساخته‌شده از جوهر، کاغذ (ورق)، پوست حیوانات یا مواد دیگر (چسب، نخ و…) است که معمولاً از یک طرف یا سمت به یکدیگر محکم شده یا متصل می‌شوند. هر برگه در کتاب، ورق و هر سمت یا روی هر ورق، صفحه نامیده می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 25151 ساعت خبر : 10:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25151
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات