آغاز به‌کار دهمین نمایشگاه کتاب لرستان

آغاز به‌کار دهمین نمایشگاه کتاب لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین افتتاحیهٔ دهمین نمایشگاه کتاب لرستان، گفت: حدود ٣۵ هزار عنوان کتاب از ٣٠٠ ناشر کشوری در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان در این مراسم که ظهر امروز در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به تخفیف ٣٠ درصدی این نمایشگاه، گفت: بازدیدکنندگان نمایشگاه از ٣٠ درصد تخفیف خرید کتاب برخوردار خواهند شد که ٢٠ درصد آن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ١٠ درصد مابقی نیز از سوی ناشران درنظر گرفته می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی را ارتقاء سطح کتابخوانی و مطالعه در استان عنوان کرد و افزود: حمایت‌های ویژهٔ استاندار و نمایندهٔ ولی فقیه در استان بسیاری از کاستی‌های موجود در مسیر برگزاری این نمایشگاه را مرتفع ساخت که از آن جمله می‌توان به عنایت ویژهٔ آیت الله میر عمادی در خصوص برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب استان در مصلی الغدیر اشاره کرد که موجب تسهیل در رفت آمد بازدیدکنندگاه و بهره‌مندی بیشتر آنان از ظرفیت نمایشگاه می‌شود.

آغاز به‌کار دهمین نمایشگاه کتاب لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، زمان برگزاری نمایشگاه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی و نیاز مبرم دانش آموزان و دانشجویان به منابع مطالعاتی، اوایل مهر ماه برای برگزاری این رویداد انتخاب و مکاتبات و پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گرفت تا این قشر بتوانند از فرصت به وجود آمده فرصت بیشترین بهره را کسب کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به همزمانی نمایشگاه کتاب لرستان با ماه محرم، برنامه‌های فرهنگی بسیاری جهت اجرا در این رویداد در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به رونمایی از کتب و نشست‌های تخصصی فرهنگی متناسب با این ایام اشاره کرد.

حجت الاسلام حنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید الشهداء (ع)، گفت: قیام امام حسین (ع) و یارانش حرکتی بود برای مقابله با جهالت و کج فهمی‌های مختلف به ویژه در حوزهٔ تفکر دینی و ما موظفیم با ایستادگی در برابر تفکرات انحرافی و متحجرانه در دنیای اسلام، از رواج آنان جلوگیری کنیم تا کیان اسلام و مسلمین به خطر نیفتند.

پایان پیام

کد خبر : 26203 ساعت خبر : 1:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26203
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات