بهره‌برداری از هنرستان ۷ ساله اشترینان در دهه فجر

روزنامه لرستان /۲۴ مهر

در روزنامه امروز یک خبر خوب محیط زیستی داریم که به نظر من بهترین گزینه برای شروع است. مهرداد فتحی بیرانوند صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان لرستان پس از ۱۰ سال در برنامه کوهستان زاگرس مرکزی قرار گرفت اظهار داشت: در هفته آتی  نشست مشترک با موضوع تفاهم‌نامه فی‌مابین و اجرای برنامه حفاظت و توسعه پایدار زاگرس مرکزی در سازمان برنامه‌وبودجه کشور برگزار می‌شود. طی خبر تسنیم رویکرد اصلی در تدوین برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی همسو نمودن حفاظت از تنوع زیستی و بهره‌برداری پایدار با فعالیت در بخش‌های کشاورزی، جنگل‌ها، مراتع، آب، توسعه زیرساخت‌ها و گردشگری در چشم‌انداز کوهستان مرکزی است.

طی خبر فارس،‌ پس از گذشت ۷ سال از توقف در عملیات اجرایی ساخت هنرستان امام خمینی (ره) اشترینان امکان بهره‎برداری از این هنرستان در دهه فجر امسال وجود دارد. پس از رایزنی‎های انجام شده و با بازدید استاندار لرستان اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به این پروژه اختصاص داده شده است.

مدیر کل نوسازی،‌توسعه و تجهیز مدارس لرستان از افتتاح ۶۹ هزار متر مربع فضای آموزشی خبر داد و گفت: اعتبار هزینه شده برای احداث این پروژه‌ها ۶۰ میلیارد و ۳۸۸ میلیون تومان بوده است. به گزارش مهر چگنی همچنین تعهد خیرین مدرسه ساز برای احداث پروژه‌های آموزشی در استان را ۱۰۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: هم‌چنین میزان زمین اهدا شده توسط خیران برای احداث مدرسه در استان به ارزش ریالی ۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

علی علیخانی، مدیر کل راه و شهرسازی لرستان  ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد در رابطه با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی حوزه راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: احداث ۱۷۰ کیلومتر چهار خطه در دو سال ۹۵-۹۶ برنامه‌ریزی‌شده است که تاکنون ۳۸ کیلومتر افتتاح و ۷۳ کیلومتر دیگر نیز آماده است و تا چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد. تسنیم نوشت وی تصریح کرد: در حوزه مسکن نیز شش‌ماهه نخست امسال  سه هزار و ۶۷ واحد پیش‌بینی‌شده که تاکنون دو هزار و ۸۳۳ واحد معادل ۹۲ درصد آماده و تحویل متقاضیان داده‌شده که ۸۵ میلیارد تومان اعتبار آن تسهیلات و ۷۰ میلیارد تومان آورده متقاضیان بوده است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 26923 ساعت خبر : 5:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26923
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات