تجلیل از فعالان هفته فرهنگی لرستان

تجلیل از فعالان هفته فرهنگی لرستان

جلسه تجلیل از فعالان هفته فرهنگی استان لرستان عصر امروز با حضور استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار و از خبرنگاران، غرفه‌های برتر، مسئولان اجرایی و کمیته‌های برگزاری هفته فرهنگی-اقتصادی استان تقدیر شد. در این جلسه از رئیس ستاد هفته فرهنگی و غرفه‌های برتر تجلیل به عمل آمد و از هنرمندان و حدود ۷۰ نفر از خبرنگاران استان به دلیل پوشش اخبار این هفته و کمیته‌های این نمایشگاه نیز تجلیل می‌شود. به گزارش تسنیم انتخاب غرفه‌های برتر  توسط سه نفر کارشناس با  در نظر گرفتن شاخص‌های  ۱۰ گانه علمی و عملیاتی نمایشگاهی انجام شد.

مهر نوشت معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بیان داشت: در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی و کاهش فشار بر جنگل‌ها و جلوگیری از قطع درختان برای استحمام و همچنین سوق دادن روستائیان و جنگل نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه‌سازی برای بهره‌گیری از سوخت فسیلی منابع طبیعی لرستان ۵۶ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان بین خانواده‌های هشت روستا در شهرستان‌های خرم‌آباد، الیگودرز و نورآباد توزیع شد.

تجلیل از فعالان هفته فرهنگی لرستان

از یک طرف برای اجرای چنین برنامه‌های حفظ محیط خوشحالمان می‌کند، از طرف دیگر رفتار بعضی افراد همه دلگرمی‌مان را از بین می‌برد. نمونه‌اش همین سوزاندن درختان بلوط برای ساختن زغال. طی خبر مهر فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: با اجرای برنامه‌های گشت حفاظتی نیروهای ستادی یگان حفاظت استان و شهرستان پلدختر و سرکشی از مناطق جنگلی در منطقه «قلعه نصیر» در مجموع ۵۲ کیسه زغال غیر مجاز کشف و ضبط و متخلفان نیز شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف برای سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان معرفی شدند.

به گفته معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان در حال حاضر وضعیت کیفی هوای شهرهای پلدختر، کوهدشت، دلفان، دورود و خرم‌آباد در وضعیت ناسالم قرار دارد. تسنیم نوشت با توجه به اینکه استان خوزستان در معرض ریز گردها قرار دارد گردوغبار به‌وسیله وزش باد به استان لرستان واردشده است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

کد خبر : 26158 ساعت خبر : 6:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26158
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات