تپه روباه الیگودرز تعیین حریم شد

غلامرضا سلیمانی اعلام کرد: تپه باستانی روباه از آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان الیگودرز به شماره۱۱۷۶۵ درتاریخ ۱۳۸۴/۳/۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: براساس شواهد و یافته‌های باستان‌شناسی تپه روباه در دوره‌های تاریخی مس سنگی، مفرغ، عصر آهن و اشکانی مورد استفاده و سکونت قرار گرفته که قدیمی‌ترین استقرار این تپه مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد می‌باشد.

سلیمانی در ادامه افزود: با توجه به قرارگیری این تپه در مسیر جاده کمربندی شهرستان الیگودرز و احتمال تخریب آن، این اداره کل در راستای حفاظت و تعیین حریم، با صرف اعتباری بالغ بر۱۰۰ میلیون ریال و حفر ۲۱ گمانه باستان‌شناسی اقدام به تعیین عرصه و حریم این اثر نمود که پس از تایید در کمیته فنی حرایم سازمان میراث فرهنگی به شماره ۲۱۳۲۷/۹۵۲۱۰۰ مورخه ۹۵/۶/۲۹ به تصویب رسید.

معاون میراث فرهنگی لرستان افزود: پس از تصویب و ابلاغ عرصه، حریم و ضوابط این اثر ارزشمند محدوده آن تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم، برابر مواد۵۵۸ لغایت۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های باز دارنده) جرم محسوب می‌شود و مرتکب، مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 26635 ساعت خبر : 11:14 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26635
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات