شهرهای ما نیازمند بازگشت به بافت‌های تاریخی هستند

شهرهای ما نیازمند بازگشت به بافت‌های تاریخی هستند

عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد گفت: شهرهای ما هم از نظر اقتصادی و هم فرهنگی اجتماعی نیازمند بازگشت به سمت بافت‌های تاریخی هستند. چرا که نجات باقی مانده این بافت‌ها نجات آخرین داشته‌های فرهنگی ما در حوزه شهرسازی برای انتقال به نسل‌های بعدی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رضا شکوری گفت: تخریب و فرسایش بنا‌ها و بافت‌های تاریخی کشور دلایل متعددی داشته که از آن جمله می‌شود به ارزشمندشدن زمین در شهر‌ها، تغییر یکباره سبک زندگی به سوی زندگی آپارتمان نشینی و عدم برنامه‌ریزی منلاسب برای حیات فرهنگی و اجتماعی شهر‌ها اشاره کرد.

وی افزود: اکنون ما بحران تخریب بنا‌ها و بافت‌های تاریخی را به خوبی حس می‌کنیم و آگاه هستیم که ضمن از دست دادن فرصت‌های مناسب اقتصادی در این بخش، زمینه چه آسیب‌های اجتماعی فراگیری در یافت‌های تاریخی کشور ایجاد شده است.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: شهرهای ما هم از نظر اقتصادی و هم فرهنگی اجتماعی نیازمند بازگشت به سمت بافت‌های تاریخی هستند. چرا که نجات باقی مانده این بافت‌ها نجات آخرین داشته‌های فرهنگی ما در حوزه شهرسازی برای انتقال به نسل‌های بعدی است.

رضا شکوری تاکید کرد: در شرایطی که قسمت مهمی از بار اقتصادی شهرهای دنیا بر روی صنعت گردشگری آن‌ها است که یک موتور پیشران فرهنگی هم محسوب می‌شود، احیاء بافت‌های تاریخی می‌توانند استارت مناسبی برای پا گرفتن این حوزه اقتصادی مهم در زیست شهری ما باشند.

پایان پیام

کد خبر : 26607 ساعت خبر : 10:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26607
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات