فروشنده یکی از هفت شانس اسکار ۲۰۱۷

آن تامپسون منتقد نشریه ایندی‌وایر نام هفت فیلم را به عنوان پیش‌بینی خود از نامزدهای اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در سال ۲۰۱۷ ذکر کرده است که در بین این هفت فیلم نام «فروشنده» فرهادی هم به چشم می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهلت معرفی نمایندگان کشورها به اسکار امروز دوازدهم مهر به پایان می‌رسد. تاکنون ۸۳ کشور نمایندگان خود را اعلام کرده‌اند و رقابت اسکار ۲۰۱۷ بین غیرانگلیسی‌زبان‌ها هم داغ به نظر می‌رسد.

«آن تامپسون» منتقد نشریه سینمایی «ایندی وایر» در پیش‌بینی خود درباره شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار نام هفت فیلم شامل «ال» (فرانسه)، «از دور دست» (ونزوئلا)، «شوالیه» (یونان)، «خولیتا» (اسپانیا)، «نرودا»(شیلی)، «فروشنده» (ایران) و «تونی اردمن» (آلمان) را به عنوان شانس‌های اصلی کسب جایزه در این شاخه از جوایز اسکار معرفی کرده است.

از میان این هفت فیلم علاوه بر «فروشنده» سه فیلم «تونی اردمان»، «خولیتا» و «ال» نیز اولین نمایش خود را در بخش مسابقه جشنواره کن گذرانده‌اند. فیلم‌های فیلم‎سازان مطرحی چون اگزاویه دولان، آندری کونچالفسکی، دنیس تانوویچ و… در این فهرست جایی نیافته‌اند.

«فروشنده» تاکنون علاوه بر دو جایزه اصلی جشنواره کن، بهترین فیلم‌نامه‌نویس برای اصغر فرهادی و بهترین بازیگر مرد برای شهاب حسینی، جایزه بهترین فیلم بین‌المللی جشنواره مونیخ آلمان و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم آمستردام را نیز دریافت کرده است.

«ال» نماینده فرانسه فیلمی است از پل ورهوفن کارگردان هلندی که اولین فیلم فرانسوی‌زبان او محسوب می‌شود. فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشت و بازی ایزابل اوپر در آن مورد توجه قرار گرفت.

«از دوردست» ساخته لورنزو ویگاس برنده شیرطلای جشنواره ونیز شده است و امیدهای بسیاری به آن می‌رود تا موفقیت‌های سینمای آمریکای لاتین را در اسکار زنده کند.

«شوالیه» به کارگردانی «آتنا ریچل تسانگری» از یونان در جشنواره فیلم لندن امسال جایزه بهترین فیلم را گرفت. داستان این فیلم درباره مهارت‌ها و اضطراب‌های مردانه است و داستان رقابت شش مرد بر سر کسب عنوان شوالیه را روایت می‌کند.

پدرو آلمودوبار از اسپانیا با «خولیتا» به اسکار معرفی شده است و فیلمی که براساس داستانی از آلیس مونرو ساخته است به سه دهه از زندگی یک زن در اسپانیا و به خصوص در جریان جنبش لاموویدا می‌پردازد. «آلمودوبار» در سال ۱۹۹۹ با فیلم «همه چیز درباره مادرم» اسکار خارجی برای سینمای اسپانیا به ارمغان آورد و در سال ۱۹۸۹ نیز با فیلم «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» به جمع ۵ نامزد نهایی اسکار خارجی راه یافت.

پابلو لارین با فیلمی که براساس زندگی شاعر معروف کشورش «نرودا» ساخته نماینده شیلی است. گائل گارسیا برنال در این فیلم بازی کرده و فیلم داستان تعقیب سیاسی «نرودا» پس از برکنار شدن او از کنگره در سال ۱۹۴۸ و همچنین تلاش یک پلیس با بازی «گائل گارسیا برنال» برای دستگیری اوست. این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در ماه می امسال در بخش «دو هفته کارگردانان» جشنواره کن تجربه کرد. سینمای شیلی آخرین بار در سال ۲۰۱۳ با فیلم «No» از همین کارگردان برجسته و با سابقه به جمع نامزدهای نهایی اسکار راه یافته است.

«تونی اردمان» ساخته مارین آده در جشنواره کن امسال فیلم محبوب تماشاگران و منتقدان بود. فیلم درباره پدری آلمانی است که به اروپای شرقی محل کار دخترش می‌رود و در یک کمدی دیوانه‌وار سعی می‌کند ارتباط پدر و دختری‌شان را احیا کند. «تونی اردمان» فصل مشترک همه پیش‌بینی‌های اسکار ۲۰۱۷ است و به نظر می‌رسد بخت اول باشد.

پایان پیام

کد خبر : 26297 ساعت خبر : 1:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26297
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات