فصلنامه‌ صحنه با سردبیری ایوب آقاخانی منتشر شد

شماره‌ اول و دوم فصلنامه‌ تخصصی هنرهای نمایشی «صحنه» در دوره‌ جدید در یک مُجلد، ویژه‌ بهار و تابستان ۱۳۹۵ به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با سردبیری ایوب آقاخانی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گِلوَنی، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، در یادداشتی در ابتدای تازه‌ترین شماره از فصلنامه «صحنه» آورده است: «یکی از سیاست‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری توجه جدی و تاکید بر نگاه علمی همراه با عمل و تجربیات عملی در زمینه‌ تئاتر است و معتقدیم که مبانی تئوریک در عرصه‌ هنرهای نمایشی باید جنبه‌ اجرایی پیدا کند… بر اساس مطالعاتی که در چند ماه اخیر صورت پذیرفت و با توجه به اینکه هدف ما در دوره‌ جدید این است که مطالب منتشره در فصلنامه‌ جدید، جنبه‌ کاربردی‌تر و عملی‌تر برای گروه‌های تئاتری داشته باشند، برآن شدیم تا تحولی در ساختار فصلنامه پدید آوریم که هم جنبه‌ علمی و دانشگاهی آن کماکان حفظ شود و هم مطالب علمی آن کاربردی باشد. با این هدف که مخاطبان وسیع‌تری بیابد و علاقه‌مندان مقیم شهرستان‌ها هم که اصلی‌ترین هدف ما هستند، به نیازهای علمی خود بیش‌تر دست یابند.»

در این شماره از صحنه، «اقتباس در هنرهای نمایشی» به عنوان پرونده‌ ویژه‌‌ درج شده است. «اقتباس در تئاتر، چند گام جلوتر از سینما»، «اقتباس، یک ضرورت اجتماعی»، «خوانش واسازانه‌ استوپارد از نمایشنامه‌ هملت»، «کنکاشی در تأثیر اقتباس بر روایت و نحوه‌ی خوانش تعزیه‌نامه‌ها»، «اقتباس و هم‌خوانی با نگرانی‌های امروزی» و «چطور یاد گرفتم عاشق اقتباس شوم» از جمله عناوین میزگردها، مقالات و گفت‌وگوهای پرونده‌ ویژه‌ صحنه در واپسین شماره‌ آن است.

همچنین بخش‌هایی از این مجلد نیز به تئاتر ایران و جهان اختصاص داده شده است.

فصلنامه‌ تخصصی هنرهای نمایشی «صحنه» در دوره‌ جدید با مدیرمسئولی محسن مؤمنی‌شریف و سردبیری ایوب آقاخانی در ۱۴۰ صفحه در قطع وزیری با قیمت ۱۰هزار تومان، وارد بازار نشر و جراید شده است.

پایان پیام

کد خبر : 26555 ساعت خبر : 10:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26555
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات