کیانیان: یک میلیون امضاء به احیای دریاچه ارومیه کمک می‌کند

رضا کیانیان با اشاره به کمپین تشکیل شده برای نجات دریاچه ارومیه گفت: اگر ما بتوانیم یک میلیون امضا جمع کنیم با تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مدرن، جامعه جهانی به ما کمک خواهد که این دریاچه را زودتر احیا کنیم.
به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه داد: به هر دلیلی سیاست‌های غلط ، استفاده غلط کشاورزی از آب، استفاده نادرست ما از آب و خشکسالی باعث شده تقریبا تمام دریاچه ما نابود شود. آب‌های رودخانه‌ها به ۲۰ درصد رسیده است، یعنی ممکن است تا ۲۰ سال آینده خشکسالی در ایران کامل شود. برای این که این اتفاق نیفتد ما کمپینی تشکیل دادیم تا یک میلیون امضا جمع کنیم و بدهیم سازمان ملل، تا علاوه بر ایجاد همبستگی مردمی، جامعه جهانی را متوجه این فاجعه جهانی کنیم.
وی متذکر شد: در دوران دفاع مقدس دشمن به کشور ما حمله کرد و ما برای دفاع از همین خاک رفتیم، جنگیدیم و جان دادیم، الان هم با شرایط آن موقع فرقی نمی‌کند تمام سیاست‌های غلط و خشکسالی باعث شده که بخش‌هایی از خاک وطن ما را از ما بگیرد یعنی طبیعت را از ما می‌گیرد، خودمان را از ما می‌گیرد. وقتی دریاچه ارومیه خشک شود می‌دانید چه فاجعه‌ای پیش می‌آید. طوفان‌های نمک باعث می‌شود تا کشاورزی منطقه نابود و مهاجرت آغاز شود، برای این که این کارها نشود خیلی ساده است. من از مردم خواهش می‌کنم یک کار ساده انجام دهند فقط یک پیامک بدهند و عدد ۱ را به شماره تلفن ۳۰۰۰۷۰۴۰  پیامک کنند.
رضا کیانیان مطرح کرد: ما با دست پُر می‌توانیم برابر سازمان ملل ظاهر شویم و بگوییم یک میلیون از مردم ما دست در دست هم، دوست دارند دریاچه‌هایشان احیا شود. بخصوص دریاچه ارومیه و من از مردم ایران خواهش می‌کنم همین الان به این شماره پیامک کنند.
 به گفته این هنرمند، ارسال این پیامک رایگان شده است. ما تا به حال دویست هزار پیامک داشتیم و امیدواریم با اطلاع رسانی از این برنامه این تعداد افزایش پیدا کند.
 کیانیان  که در یک گفت‌وگوی رادیویی در برنامه «صبح تهران» سخن می‌گفت در پایان هم تاکید کرد: اگر طبق پیش‌بینی‌های علمی، به همین منوال پیش برویم بچه‌های ما ۲۰ سال آینده چیزی ندارند، مردم ما باید ثابت کنند که کشورشان، آب و خاک شان را دوست دارند و می‌خواهند در احیای کشورشان کمک کنند. انتخاب می‌کنیم که دریاچه‌های کشور، سرزمین‌های کشورمان و آب کشورمان را داشته باشیم.
پایان پیام

کد خبر : 25829 ساعت خبر : 5:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25829
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات