۱۷ مدرسه خیرساز در دست احداث در بروجرد

۱۷ مدرسه خیرساز در دست احداث در بروجرد

روزنامه لرستان/ ۲۵ مهر

به گزارش پایگاه خبری گلونی این‌که معضل بیکاری در شهرستان‌ها یکی از بزرگترین مشکلات جوانان است بر کسی پوشیده نیست. لرستان هم نه تنها از این موضوع مستثنی نیست بلکه حتی در زمینه آمار بیکاری رکورددار بوده است. سید سعید شاهرخی، معاون استاندار لزستان صبح ظهر امروز در جلسه شورای اداری پست استان که در سالن جلسات اداره کل پست لرستان برگزار شد به توسعه نیافتگی استان اشاره کرد و گفت: آماده نبودن زیرساخت‌های لازم در استان طی سال‌های گذشته سبب شده تا این استان در سال‌های متمادی رتبه آخر بیکاری را داشته باشد و درد بسیار سنگین این است که ۵۰ درصد جوانان ما در شهرستان‌ها بیکار باشند. به گزارش تسنیم هوشنگ بازوند در همین زمینه  ظهر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با خروجی ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی در لرستان اظهار داشت: ما در رابطه با اشتغال وارث آواری از بیکاری هستیم بنابراین نباید توقع داشت که بعد از ۱۲ سال بیکاری‌ این مشکلات در یک یا دو ساله حل شود اما به طور یقین خروجی این سرمایه‌گذاری‌ها بر بیکاری تأثیر دارد. اکنون حجم سپرده‌گذاری بالای هشت هزار میلیارد تومان است که این  نشان می‌دهد تحولی  در بحث سرمایه‌گذاری و سرمایه در استان شکل‌گرفته است. امسال بنا بوده بانک‌ها درسند اشتغال دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند که تاکنون هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان آن تسهیلات پرداخت‌شده است.

۱۷ مدرسه خیرساز در دست احداث در بروجرد

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد با اشاره به بازدید اخیر مسئولان این شهرستان از روند احداث مدارس خیرساز اظهار داشت: درمجموع ۱۷ باب مدرسه خیر ساز و مشارکتی با ۱۹۶ کلاس درس و با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی و بازسازی مدارس در شهرستان بروجرد در دست احداث است که از این تعداد ۱۰ واحد در روستاها و هفت واحد در شهر بروجرد احداث  می‌شود.

به گفته سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان کمیته برنامه ریزی آیین تجلیل از مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی هم‌زمان با فراخوان اعلام برنامه‌های استانی و ثبت نام کتابداران در سامانه انتخاب کتابدار برتر آغاز به کار کرد. طی خبر مهر به منظور ارج نهادن به مقام شامخ کتابداران و تجلیل از زحمات یک ساله آنها، مراسم نکوداشتی در روز ۱۹ آبان ماه سال جاری با حضور تمامی کتابداران و همکاران ستادی برگزار و از زحمات همکاران و فعالان برگزیده حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر خواهد شد.

عصر امروز تیم خیبر خرم‌آباد از هفته‌ دهم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی خرم‌آباد رو در روی مس کرمان قرار گرفت. این بازی در پایان با نتیجه بدون گل به پایان یافت و دو تیم امتیازات را تقسیم کردند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

 

کد خبر : 26973 ساعت خبر : 5:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26973
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات