امضای تفاهم‌نامه همکاری رسانه‌ای بین ایران و آذربایجان

همزمان با برپایی نمایشگاه مطبوعات تفاهم‌نامه همکاری رسانه‌ای بین معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران و رییس شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این تفاهم‌نامه با هدف تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای و ایجاد و گسترش همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه بین رسانه‌های دو کشور با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افلاطون آماشوف رییس شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان به امضا رسید.

تبادل مستقیم تولیدات رسانه‌های دو کشور ایران و آذربایجان منطبق بر قوانین و مقررات دو کشور که براساس آن طرفین تلاش می‌کنند رسانه‌های کشور متبوع خود را برای ایجاد و تقویت همکاری‌های رسانه‌ای و تبادل تولیدات رسانه‌ای اعم از خبر، گزارش، عکس و غیره به زبان فارسی و آذری ترغیب کنند، از دیگر اهداف این تفاهم نامه عنوان شده است.

حسین انتظامی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: رسانه‌های دو کشور براساس توافق فی مابین، اخبار و محتوای دریافتی از طرف مقابل را در رسانه متبوع خود با ذکر منبع اولیه خبر و با رعایت اصل امانتداری در محتوا منتشر خواهند کرد.

افلاطون آماشوف رییس شورای مطبوعات جمهوری آذربایجان در حاشیه امضای این تفاهم نامه با ابراز خرسندی از حضور در ایران و قدردانی از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، گفت: انتقال تجربیات، برپایی کارگاه‌های آموزشی در دو کشور و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و اجتماعی را هم در این تفاهم نامه مدنظر قرار دادیم.

وی اظهار امیدواری کرد: بعد از پایان دوره سه ساله، این تفاهم‌نامه تمدید و همکاری رسانه ایران و آذربایجان بیشتر می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 27875 ساعت خبر : 8:42 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27875
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات