بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

رییس جمهور در آیین گشایش بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات: در شرایطی که امروز قرار گرفته‌ایم بار مسئولیت رسانه‌ها و مطبوعات شاید از هر زمان دیگری بیشتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آیین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با ابراز خوشحالی از حضور در این نمایشگاه افزود: بی‌تردید رسانه مطبوعات و اصحاب آن که اصحاب فرهنگ و وسیله‌ای برای ارتباط افکار مردم با حاکمیت و انتقال نظر حاکمیت به مردم و فراهم آوردن زمینه برای توسعه جامعه در کشور هستند.

وی ادامه داد: رسانه یکی از عوامل اصلی توسعه است و توسعه هم وسیله‌ای برای توسعه فعالیت رسانه‌هاست، ما در شرایطی که امروز در آن قرار گرفته‌ایم بار مسئولیت رسانه‌ها و مطبوعات شاید از هر زمان دیگر بیشتر باشد.

بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

رییس جمهوری گفت: بی‌تردید رسانه و مطبوعات و اصحاب آن که اصحاب فرهنگ هستند، وسیله‌ای برای ارتباط افکار مردم با انتقال نظر حاکمیت به مردم و فراهم آوردن زمینه برای توسعه جامعه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه رسانه یکی از عوامل اصلی توسعه است و توسعه هم وسیله‌ای برای توسعه فعالیت رسانه‌ها، افزود: ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که بار مسئولیت رسانه‌ها و مطبوعات شاید از هر زمان دیگر بیشتر است.

رییس جمهوری تصریح کرد: آنچه امروز در کشور و جامعه امنیت را آفریده است بیداری، هوشیاری، آگاهی و انسجام داخلی کشور است.

نمی‌توانیم بگوییم فضای مجازی نمی‌خواهیم

وی در ادامه به فضای حقیقی و فضای مجازی اشاره کرد و افزود: نمی‌توان گفت فضای مجازی را نمی‌خواهیم. ما چه کاره هستیم که بگوییم می‌خواهیم یا نمی‌خواهیم.

رییس جمهوری افزود: مثل این که یادمان رفته صاحب این کشور مردم هستند. مثل این که اصل ششم قانون اساسی را یادمان رفته، مثل این که یادمان رفته که همه چیز از کنار صندوق رای ساخته می‌شود.

روحانی با بیان این که مردم در یک نظام مردم سالار دینی تصمیم گیر هستند، گفت: مشروعیت تمام مسوولین کشور یا با رای مستقیم مردم است یا با رای غیرمستقیم مردم است.

وی ادامه داد: رسانه در میان مردم و جامعه و افکار مردم نقشی اساسی دارد، مخصوصا آنهایی که با یک رسانه سال‌ها خو گرفته‌اند. این رسانه مثل می حافظ است که هرچه بماند اثرش بیشتر می‌شود. رسانه صدساله و صدو پنجاه ساله تا رسانه یک ساله و دوساله تا رسانه‌هایی که عده‌ای جوانمرگشان می‌کنند و نمی‌گذارند مسیر رشد را ادامه دهند.

رییس جمهوری با طرح این سوال که چرا تا جایی که ممکن است کار رسانه را به خود رسانه واگذار نمی‌کنیم؟ گفت: دولت دنبال تدوین لایحه‌ای است که به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند تا همچون نظام پزشکی، نظام رسانه‌ای هم باشد. بسیاری از تخلفات حرفه‌ای باید در آن نظام رسیدگی شود نه در دادگاه. خیلی از رمز و رموز جزییات دنیای رسانه است که شاید یک حقوق‌دان برجسته به همه آن زوایا آشنا نباشد. مگر هر کاری را باید به جلسه دادگاه و قاضی سپرد؟

وی گفت: این یک رسالت اصحاب رسانه در مقطع امروز است که در زمینه امنیت ملی، اجتماعی، داخلی باید آرامش و رضایت واقعی را بوجود آورند.

از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته نیست

روحانی با بیان اینکه می‌خواهم این نکته را بگویم شما اصحاب رسانه وددنیای فرهنگ و هنر می‌توانید برای جامعه امنیت آفرین باشید، این شعر را خواند : گفت ذات نایافته از هستی بخش کی تواند که شود هستی‌بخش.

وی افزود: اگر خود اصحاب رسانه امنیت نداشته باشند و دل نگران امنیت خود، راه خود،شغل، کار، خط و قلم خود باشند چگونه می‌توانند امنیت را بیافرینند؟

رییس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: قلم شکسته و دهان بسته از او کاری ساخته نیست، نشکنیم قلم‌ها را به بهانه‌های واهی و نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیر اساسی.

مجلس دهم با دقت بیشتری به مسایل مهم کشوری و سیاسی می‌نگرد

رییس جمهوری تصریح کرد: باید کشور را به حرکت درآوریم . امروز مجلس شورای اسلامی یک قدرت بسیار بزرگ است و بیش از سال‌های قبل در کنار دولت و دولت در کنار مجلس است .

روحانی با اشاره به رای اعتماد به سه وزیر در روز سه شنبه خاطر نشان کرد: این عمل همه عاشقان این کشور را از روز دوشنبه امیدوارتر کرد و همه مردم ایران به خوبی قضاوت کردند که انتخابات اسفند ۹۴ با خرداد ۹۲ در یک مسیر بوده است و اتصال این دو را در روز سه شنبه مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه مردم وقتی ببیند که مجلس و دولت در کنار هم در مسیر اعتدال هستند، افزود: مهم نبود که مجلس به این سه وزیر رای بدهد یا ندهد این از اختیارات مجلس است که خوشبختانه رای داد اما مهم این بود که مجلس دهم در برابر اتهامات واهی گوشش بدهکار نیست.

بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

رییس دولت یازدهم اضافه کرد: مهم این بود که مجلس دهم با دقت بیشتری به مسایل مهم کشوری و سیاسی می نگرد و با دقت رای خود را به صندوق‌ها می‌ریزد. انچه دستاورد ما از روز سه شنبه بود تنها استقرار سه وزیر مهم در جایگاه خود در مسیر فرهنگ و نشاط جوانان ما نبود بلکه بالاتراز آن بود.

روحانی گفت: بالاتر نه آنکه دولت و مجلس با هم هستند بلکه از این هم بالاتر، بالاتر نه آنکه سه وزارتخانه معطل نماند بلکه از آن هم بالاتر و بالاتر اینکه برای اتهامات واهی گوش شنوایی وجود ندارد.

وی افزود: این افتخار ملت، مجلس شورای اسلامی و دولت است، دولت چرا همان سه وزیر را معرفی کرد؟ الحمدلله مدیر خوب و شایسته در کشور فراوان هستند. به این دلیل دولت آن سه وزیر را معرفی کرد تا به جامعه و به مردم بگوید رای اسفند ۹۴ شما گم نشده است و در صندوق صحیح قرار گرفته و به نتیجه درست رسیده است.

رییس جمهوری تصریح کرد: امروز به وحدت، امید ونشاط برای تحول جامعه داریم و همه می‌خواهیم انقلابی باشیم اما انقلابی یعنی چه؟ هر کجا که اخلاق نبود انقلاب نیست.

روحانی گفت: هرکس که دروغ می‌گوید، تهمت می‌زند، سخنی بدون دقت و بدون تحقیق می‌گوید و هرکس شنیده‌ها را بدون بررسی نقل می‌کند انقلابی نیست.

وی افزود:هرکس که فقط داد می‌زند و فکر می‌کند انقلاب یعنی فریاد زدن او انقلابی نیست. هرکسی که کوتاه‌ترین راه را برای تثبیت منافع ملی انتخاب می‌کند او انقلابی است و هر کس برای عزت این کشور و توسعه این کشور تلاش می‌کند انقلابی است.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: هرکسی راستی و درست و امانتداری را پاس می‌دارد انقلابی است و انقلابی یعنی استقلال، آزادی یعنی جمهوری اسلامی. ما مفهوم دیگری را از انقلاب نمی‌شناسیم پس انقلاب یعنی اخلاق.

روحانی گفت: از انقلاب بالاتر، اسلام است و انقلابی اسلامی است که ما را به آرمان های اسلامی برساند والا کلمه انقلاب که مقدس نیست بلکه وقتی انقلاب اسلامی شد مقدس می‌شود و گاهی انقلاب معنی منفی در قرآن دارد پس انقلاب هم معنی مثبت وهم منفی دارد.

پایان پیام

کد خبر : 27649 ساعت خبر : 10:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27649
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات