خودش را به آب زد تا جان او را نجات دهد

پایگاه خبری گلونی: از سیل چند روز قبل خرم‌آباد هر روز گوشه‌های تازه‌ای رونمایی می‌شود. بعد از اخبار منفی و تصاویر ناراحت‌کننده‌ای که لحظه‌ی به گرفتارشدن دختر دانشجوی اصفهانی (که به جای ویدئوی غرق‌شدن فروزان مرادوند دختر دانشجوی ایلامی منتشر شد) را نشان می‌داد، حالا با گذشت زمان بیشتر با تلاش و فداکاری خرم‌آبادی‌ها برای نجات هشهریانشان آشنا می‌شویم.

رامین پیری‌عالم یکی از همین کسانی است که به راستی، جان خود را در خطر انداخت تا جان دیگری را نجات دهد.

پیری‌عالم که در اثر این حادثه از ناحیه پا و قفسه سینه مصدوم شده است حالا در خانه بستری است. گفت‌وگوی خبرنگار گلونی با او را بخوانید:

گلونی: ماجرای آن شب طوفانی را برای ما تعریف کنید.

پیری‌عالم: همانطور که می‌دانید نزدیک غروب تگرگ شروع شد به‌طوری که خیابان‌ها بند آمد. بعد از دقایقی تگرگ تبدیل شد به باران سیل‌آسا. من هم یک فروشگاه کالای ورزشی در خیابان مطهری دارم که با راه افتادن سیل در خیابان، خودمان بیرون از فروشگاه ایستاده بودیم و به همشهریان و به‌ویژه بانوان جا می‌دادیم تا طوفان فروکش کند. آب از جدول خیابان نیم متر بالاتر آمده بود. ما هم به همین دلیل در کنار پیاده‌رو ایستاده بودیم تا عابران را راهنمایی کنیم. ناگهان یک دختر دانشجو که از خوابگاه دختران نزدیک ما بیرون آمد و قصد عبور از عرض خیابان را داشت، درون جوی آب افتاد.

در صدمی از ثانیه تصمیم درستی گرفتم و خود را چند متر جلوتر درون جدول انداختم و دختر با شدت به من برخورد کرد و در نهایت او را از آّب گرفتم و به کمک همسایه‌ها از آب بیرون کشیدیم. تا ساعتی بعد از این حادثه مشکلی نداشتم ولی بعد از برگشت به خانه به‌یکباره بر زمین افتادم. به کمک خانواده به بیمارستان منتقل شدم که دکتر تشخیص داد از ناحیه تاندون زانو دچار آسیب شده‌ام و حالا در خانه بستری هستم.

گلونی: به جز این دختر، برای کسان دیگری هم این افتاد؟

پیری‌عالم: بله چند دقیقه بعد از اتفاق من و با اینکه آب مقداری هم فروکش کرده بود باز هم دختر دیگری در همین مکان درون جدول افتاد. این دختر هم از خوابگاه بیرون آمد و همسایه من، آقای خدادادی به او هشدار داد ولی او زمانی که خواست از جدول عبور کند، شدت آب گرفتارش کرد و من داد زدم بگیریدش که آقای خدادادی با فداکاری تمام او را نجات داد.

گلونی: پس باید فیلم فداکاری شما هم به‌وسیله دوربین بیرون مغازه آقای خدادادی ثبت شده باشد.

پیری‌عالم: حتما هست. ولی من که در خانه هستم و در ضمن علاقه‌‌ی زیادی به مشهور شدن هم ندارم. من کاری انجام دادم که در آن لحظه فکر می‌کردم بهترین کار ممکن است. اگر صدبار دیگر هم این اتفاق بیوفتد باز هم همین واکنش را انجام می‌دهم.

گلونی: بعد از انتشار ویدئویی که حادثه گرفتارشدن دختر دانشجوی اصفهانی را نشان می داد خرم‌آبادی‌ها متاسفانه منفعل عمل کردند و همشهری خود را متهم به بی‌غیرتی کردند. نظر شما در مورد این ویدنو چیست؟

پیری‌عالم: نخست اینکه من متاسفم برای درگذشت این دختر دانشجو که مهمان ما بود. ولی در آن جهنم و طوفان، گرفتن تصمیم درست بسیار سخت است. در گوشه گوشه‌ی خرم‌آباد این اتفاق افتاده است و مردم برای یکدیگر فداکاری زیادی کردند که یکی دو مورد آن را چون فیلم و عکسش منتشر شد، همه فهمیدند. باید ما خودمان را جای آن فرد بگذاریم. شاید اصلا نقشه دیگری برای نجات دختر داشته است. شاید در آن لحظه و آن شدت طوفان وضعیت روحی درستی نداشته است. من او را اصلا متهم نمی‌کنم. شاید کس دیگری بود تصمیم بهتری می‌گرفت. این دلیلی نمی‌شود برای بی‌غیرت دانستن ما. خرم‌آبادی‌ها به گواه تاریخ ثابت کرده‌اند که یکی از شجاع‌ترین مردمان کشور هستند.

پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

کد خبر : 27927 ساعت خبر : 2:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27927
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

دمش گرم یکی رو من میشناسم که مثل این دوست و همشری عزیز یکی رو نجات داده اما متاسفانه انتظار تشکر و زیاد داره و میخواد همه تعظیمش کنن و خلاصه خیلی انتظاراتی داره ، برادر عزیز دستت درد نکنه اما : تو نیکی میکن و در دجله انداز …