لایحه مقابله با حیوان آزاری به مجلس ارائه شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لایحه مقابله با حیوان آزاری را در دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی وضعیت حیوان آزاری در کشور تاکید کرد: در این راستا لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارائه شده که در این خصوص نظرکارشناسان نیز گرفته شد و در دولت نیز تصویب گردید.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر فوت کودکی در شیراز توسط سگان ولگرد نیز ادامه داد: چیزی در این خصوص به ما ارائه نشده اما در بحث سگ‌های دورن شهرها نیز این کار مربوط به شهرداری‌ها است که باید آنها را جمع‌آوری کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: باید به اینکه نکته نیز توجه داشت که وجود این سگ‌ها در برخی از موارد خوب است و اگر همه آنها را جمع‌آوری کنیم رشد حیوانات دیگر بیشتر می‌شود.

ابتکار با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های بیمه یوزپلنگ و گرگ را بیمه کرده‌اند، گفت: در برخی از روستاها مردم سالیان سال است که در برخی از فصل‌ها با حضور حیوانات وحشی در روستاها مواجه هستند و به نوعی زنجیره غذایی مشترک دارند اما با توافقاتی که انجام شده برخی از شرکت‌های بیمه متعهد شدند که خسارت‌های ناشی از حملات این حوانات از جمله یوزپلنگ و گرگ را پرداخت کنند.

وی در خصوص وضعیت زمین‌خواری در تهران و شمال کشور نیز گفت: به شدت با این موضوع برخورد می‌شود همانگونه که در سال جاری و سال گذشته بخش‌های زیادی از این اراضی به دولت بازگردانده شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت سد تنگ سرخ و پالایشگاه دوم شیراز نیز گفت: این دو موضوع در مرحله کارشناسی است و تا زمانیکه محیط زیست مجوز صادرنکند هیچ ارگانی نمی‌تواند کاری را انجام دهد.

ابتکار ادامه داد: سد تنگ سرخ در مرحله ارزیابی است و تاکنون اتفاق جدید در این خصوص روی نداده است زیرا هیچ سدی بدون ارزیابی ساخته نخواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 27900 ساعت خبر : 4:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27900
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات