مشکل پسماند در استان‌های شمالی وارد مرحله خطرناک شد

مشکل پسماند در استان‌های شمالی وارد مرحله خطرناک شد

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست هشدار داد: مشکل زباله و پسماند در استان‌های شمالی کشور وارد مرحله خطرناکی شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی پروین فرشچی روز شنبه در سمینار دریای کاسپین، فرصت‌ها و چالش‌ها در بابل افزود: همه باید تلاش کنیم تا رفع این مشکل به اولویت اول دولت تبدیل شود و برای کشوری بدون زباله گام‌های موثری برداریم.

وی ادامه داد: متاسفانه نتوانستیم بهره‌برداری پایدار از دریای خزر داشته باشیم و در سال‌های اخیر مشکلاتی اعم از چالش‌های زیست محیطی، کاهش تنوع زیستی، کاهش ماهیان خاویاری، آلودگی‌های نفتی و کشاورزی بسیار آزار دهنده بوده است.

فرشچی گفت: در گذشته عدم همکاری بخش‌های مختلف در دریای خزر بسیار آزاردهنده بود که خوشبختانه در این دولت همکاری و تعامل خوبی میان ارگان‌های دریایی و سازمان‌های وابسته به آن ایجاد شده است.

مشکل پسماند در استان‌های شمالی وارد مرحله خطرناک شد

وی افزود: برای اولین بار ۱۸ ارگان دریایی در ایران توانستند در دولت تدبیر و امید در قالب سند توسعه دریایی اهداف خودشان را دنبال کنند.

معاون سازمان محیط زیست کشور گفت: اقتدار دریایی برای ایران بسیار مهم است و اگر خواهان این اقتدار هستیم باید توانمندی‌های خودمان را در زمینه‌های علمی، فناوری، امنیت و اتحاد داخلی ارتقاء بخشیم تا بهتر بتوانیم از ظرفیت‌های خوب دریای خزر بهره مند شویم.

وی افزود: بر اساس حقوق بین‌الملل نیز تعهداتی در خصوص دریای خزر اعم از کاهش گاز گلخانه‌ای و همچنین حفاظت از دریاها داریم که برای اجرایی شدن این قوانین نیازمند همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های ذیربط هستیم.

سمینار یک روزه دریای کاسپین، فرصت‌ها و چالش‌ها با حضور مدیران و مسئولان ملی و استانی صبح امروز در دانشگاه آزاد بابل آغاز به کار کرد.

بررسی مشکلات زیست محیطی، امنیت دریائی، مسائل حقوقی، گردشگری و بوم شناسی آبزیان موضوع‌هایی است که در این سمینار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پایان پیام

کد خبر : 27698 ساعت خبر : 11:16 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27698
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات