موزه صنایع دستی در سعدآباد گشایش یافت

موزه صنایع دستی در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد پیش از ظهر امروز با حضور مسعود سلطانی‌فرگشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این موزه در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد تهران و با حضور جمعی از مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کارشناسان و کارکنان این سازمان گشایش یافت.

مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که دو روز پیش با کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد، پیش از ظهر امروز با حضور در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد به طور رسمی این موزه را افتتاح کرد.

این عضو کابینه دولت یازدهم در سخنانی در حاشیه افتتاحیه این موزه در سعدآباد گفت: جای موزه صنایع دستی در سعدآباد خالی بود که خوشبختانه امروز این موزه به طور رسمی افتتاح شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به تشریح عملکرد ۳۳ ماهه حضور خود در  سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت و گفت: در این مدت اقدامات مناسبی صورت گرفت و سازمان از نا بسامانی درآمد و کارها شکل و نظم مناسبی به خود گرفت.

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی، نجات بخشی بناهای تاریخی یکی از مهمترین اقدامات فعالیت ۳۳ ماهه حضور در سازمان میراث فرهنگی است به گونه‌ای که تعداد پرونده‌هایی که در این خصوص تشکیل دادیم ۲۰ برابر پرونده‌های سه سال قبل است.

وی گفت: ثبت ۵ اثر در فهرست جهانی یونسکو، افتتاح و بهره برداری از موزه‌های مختلف، بازگرداندان اموال تاریخی از کشورهای مختلف به ایران و … از مهمترین فعالیت‌های حوزه میراث فرهنگی در مدت ۳۳ ماه حضور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

سلطانی‌فر ادامه داد: در حوزه صنایع دستی نیز، افتتاح موزه‌های صنایع دستی از جمله همین موزه صنایع دستی سعدآباد، احیاء و راه‌اندازی کارگاه‌هایی که از مدار تولید خارج شده بودند، انتخاب ۴ شهر به عنوان شهر جهانی صنایع دستی، برگزاری اجلاس شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان و … ازفعالیت‌های مهم در حوزه معاونت صنایع دستی سازمان است.

سلطانی‌فر افزود: در حوزه گردشگری نیز افتتاح ۳۶ هتل چهار و پنج ستاره، در دست احداث بودن ۱۷۰ هتل چهار و پنج ستاره و ۸۰۰ هتل با گریدهای مختلف، برپایی نمایشگاه ها، سیمنارها و نشست‌های تخصصی داخلی و خارجی، افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی از ۴۰ اقامتگاه به ۳۵۰ اقامتگاه، ساماندهی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، یک پارچه‌سازی ارائه خدمات در صنعت گردشگری، تقویت ورود گردشگران مذهبی و توسعه گردشگری حلال و … همه و همه از فعالیت‌های شاخص این حوزه به شمار می‌روند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: ان شاء الله با معرفی رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسط رئیس جمهور فعالیت‌های مهم و سیاست ها و برنامه‌ریزی‌های سازمان در دولت تدبیر و امید پیگیری خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 27592 ساعت خبر : 6:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27592
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات