نشست نقش رسانه‌ها در تخریب و حفاظت محیط زیست

نشست نقش رسانه‌ها در تخریب و حفاظت محیط زیست

گلونی نشست نقش رسانه‌ها در تخریب و حفاظت محیط زیست را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سه‌شنبه ۱۸ آبان از ۱۳ تا ۱۴ در نمایشگاه مطبوعات، نشست نقش رسانه‌ها در تخریب و حفاظت محیط زیست به نشانی مصلای امام خمینی، شبستان، تالار گفت‌وگوی ۳ برگزار می‌شود.

در این نشست دکتر محسن ناصری مدیر دفتر طرح ملی تغییر آب‌وهوا، مسعود بُربُر خبرنگار محیط زیست خبرگزاری مهر و خبرنگاران و فعالان حوزه محیط زیست حضور دارند.

بدیهی است که رسانه‌ها، چه رسانه‌های رسمی، چه رسانه‌های غیررسمی، در تخریب طبیعت نقش دارند. سیاسی‌بازی و قضاوت عجولانه از سوی رسانه‌های رسمی، باعث تخریب طبیعت ایران شده است. وقتی یک رسانه محیط‌زیستی دعوا و مرافعه‌های حزبی را وارد فضای خبری خود کند،‌ باعث تخریب محیط زیست می‌شود. در ماجرای دریاچه ارومیه، گاهی سیاست‌بازی‌ها و طرفداری‌های حزبی باعث شد که روند نجات این دریاچه دچار وقفه شود. هم‌چنین شهروندخبرنگارهایی که بدون اطلاعات کافی اقدام به درج خبر و تولید خبر می‌کنند هم به نوعی مخرب محیط زیست هستند. محیط زیست ایران گاهی نیازمند فضای آرام خبری است، گاهی نیازمند فضای پرتنش خبری است. هر کدام از این‌ها به نوعی می‌توانند به نجات محیط زیست ایران کمک کنند.

نشست نقش رسانه‌ها در تخریب و حفاظت محیط زیست

در این نشست سعی خواهیم کرد مصادیق و مثال‌هایی از آن‌چه که رسانه‌های رسمی و غیررسمی بر سر محیط زیست ایران آورده‌اند، صحبت کنیم و آن‌ها را به چالش بکشیم. این جلسه به‌صورت پرسش و پاسخ خواهد بود و شماری از خبرنگاران و فعالان محیط زیست در آن حضور خواهند داشت و خیلی رُک و صریح و پوست‌کنده نظرشان را در مورد تخریب رسانه‌ای بیان خواهند کرد. امیدواریم این نشست بتواند به نجات محیط زیست ایران کمک کند.

ایران (دربارهٔ این پرونده تلفظ راهنما·اطلاعات، به معنی سرزمین آریایی‌ها) با نام رسمی جمهوری اسلامی ایران، کشوری در جنوب غربی آسیا و در منطقه خاورمیانه با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومتر مربع وسعت (هفدهم درجهان) و بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۷۹٬۹۲۶٬۲۷۰ نفر جمعیت (هجدهم درجهان) است.

 

پایان پیام

کد خبر : 27747 ساعت خبر : 12:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27747
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات