نظر تاجگردون درباره تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح موضوع تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای فرهنگ عمومی گفت که باید به دنبال مسائلی باشیم که همگرایی را بیشتر کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، غلامرضا تاجگردون با اشاره به اینکه “موضوع تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد از سال‌ها پیش مطرح بوده است”، به طولانی بودن نام این استان اشاره و اظهار کرد: بعضی از اهل‌قلم به فکر افتادند که اسم استان را عوض کنند. بعضی از دانشجویان هم گفتند اسم استان را عوض کنید. موضوع با گسترش فعالیت و تردد و سفر و تجارت و اقتصاد و هنر جدی‌تر شد. در تمام سفرهای رسمی خودم به خارج وقتی می‌گویم نماینده گچساران هستم، سؤال می‌کنند کجای ایران و من هم باید بگویم طرف‌های جنوب ایران. احتمالاً برای تجار ما هم کمی سخت است که بخواهند اسم استان را در جلسات بگویند. درد آنجا بیشتر می‌شود که هیچ رئیس‌جمهوری راحت نمی‌تواند اسم استان را را بگوید و وزرا هم بدتر.

وی افزود: آن روزها بدون شعار و ریا اعتقاد داشته و همواره دارم که ما باید دنبال چیزهایی باشیم که همگرایی را در درون استان بیشتر کند. روزهای اول خدمتم در کسوت نمایندگی تنها شعار مردم گچساران جدایی از استان بود و واگرایی درون استان زیاد بود. تلاش کردم به طرق مختلف این واگرایی را کم کنم و تا حدودی موفق شدم. امروز هم اینگونه اعلام می‌کنم اگر نخبگان و اندیشمندان و اهل نظر به این جمع‌بندی برسند که تغییر نام همگرایی استان را ضعیف نمی‌کند شک نکنید تغییر نام می‌تواند بعضی از مشکلات فوق را حل کند ولی اگر قرار است مشکلی به مشکلات ما اضافه کند نام استان ما که برگرفته از تاریخ ماست، زیبنده خاک ماست…

تاجگردون ادامه داد: هنوز که هنوز است بسیار انسان‌های اندیشمندی هستند که اعتقاد دارند شاید وقت تغییر نباشد و چسبندگی و تعصب آنان به نام استان بیشتر است ولی خیلی‌ها هم اعتقاد به تغییر دارند. این دو گروه متعلق به یک منطقه نیستند و در درون مناطق از هر دو گروه وجود دارد. بپذیریم که این موضوع باید موردبررسی قرار بگیرد تا یک‌بار سفره آن پهن‌شده و جمع شود. نباید از طرح آن بترسیم. مگر نه اینکه میگوییم ما انسان‌های اندیشمند و اهل فکریم، پس بگذاریم بدون تعصب به این موضوع پرداخته شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تغییر نام، تاریخ است. به آن باید بیشتر بیاندیشیم. شاید سال‌ها در مورد آن باید بحث کرد و فکر کرد تا جواب متقنی پیدا کرد. ما باید بدانیم با تغییر نام استانمان برای نسل بعدمان چه چیزی به یادگار می‌گذاریم. یک نام یا یک تاریخ؟

نماینده مردم گچساران در مجلس در پایان اظهار کرد: دوستان عزیز و اهل نظر، به موضوع تغییر نام استان بیاندیشید و نظر دهید و از اینکه به این موضوع در شورای فرهنگ عمومی فکر می‌کنید ممنونم. تابویی نبود که بخواهد شکسته شود و از شعارهای متعصبین هم نهراسید ولی بدانید آنچه زیبنده ماست، آن است که از ناممان تاریخمان نمایش داده شود.

پایان پیام

کد خبر : 28170 ساعت خبر : 2:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28170
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

متن خود را بنویسید…باسلام ماکلا مخالفیم تورا به خدا تاریخ ما که ازبین رفته شماها دیگه اینم نابود نکنید

با این تغییر نام این استان به چند قسمت تقسیم می شود و به خوزستان ملحق می شود لرها به هیچ عنوان با این طرح موافقت نکنند