وجود یک میلیون اثر تاریخی، فرهنگی و اکوتوریسم در ایران

سیدمحمدکاظم خلدی‌نسب، مدیر کل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری در اولین نشست کمیته زیارت که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد گفت: حدود یک میلیون اثر فرهنگی، تاریخی، زیارتی و اکوتوریسم در ایران وجود دارد که قابلیت معرفی در عرصه بین‌المللی را دارند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خلدی‌نسب اضافه کرد: ظرفیت‌های موجود گردشگری در سراسر کشور نیازمند فراهم آوردن بستر‌ها و ایجاد فعالیت‌های شبکه‌ای در راستای ارائه تسهیلات و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ورود گردشگران است و در این رابطه وظیفه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برطرف ساختن موانع موجود در گردشگری به شمار می‌آید.

خلدی‌نسب با بیان اینکه ایرانگردی از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید است، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، شش محور خاص تهیه و تدوین شده که یکی از این محور‌ها، گردشگری است. توجه به حوزه گردشگری می‌تواند در راستای کمک به جامعه برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد مفید به فایده محسوب شود.

وی اظهار داشت: سالانه بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر از کشور عراق و یک میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر از کشور آذربایجان به نیت زیارت به ایران می‌آیند که بامعرفی بهتر اماکن زیارتی سراسر کشور به‌ویژه چهار شهر قم، مشهد، شیراز و شهر ری باید درزمینهٔ جذب گردشگران مذهبی تلاش مضاعفی انجام دهیم.

پایان پیام

کد خبر : 27171 ساعت خبر : 12:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27171
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات