گور به گور نمایشی برای تماشاگران عام نیست

کارگردان نمایش «گور به گور» معتقد است یکی از ویژگی‌های مخاطبان آثار نمایشی به صحنه رفته در تئا‌تر شهر شناخت کامل آن‌ها با مقوله تئا‌تر به عنوان یک رسانه تاثیر گذار فارغ از مسائل اقتصادی این سال‌های تئا‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حمید مرادویسی کارگردان نمایش «گور به گور» که این روز‌ها در تالار قشقایی مجموعه تئا‌تر شهر به صحنه رفته، بیان کرد: خوشبختانه از زمانی که این اثر نمایشی به همراه دو نمایش دیگر گروه تئا‌تر «بزرگراه» میزبان علاقه مندان تئا‌تر در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی است تماشاگران به خوبی از این آثار حمایت کرده‌اند. البته که بنده آگاه بودم نمایش «گور به گور» نمایشی برای تماشاگران عام نیست اما همین که تماشاگران تئاتری به ویژه دانشجویان و اهالی تئا‌تر توانسته‌اند با اثر ارتباط خوبی برقرار کنند، موضوع قابل توجهی است که می‌تواند بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این مدت برای من بسیار قابل توجه بود جنس تماشاگران تئا‌تر شهر است که مانند تماشاخانه‌های خصوصی هنوز تغییر نکرده است و ما در این مدت شاهد بودیم که دانشجویان، پژوهشگران و علاقه مندان همیشگی تئا‌تر برای دیدن نمایش‌های خاص به تئا‌تر شهر مراجعه می‌کنند. البته طی سال‌های گذشته واقعیتی من را آزار می‌داد که گویی تئا‌تر شهر از دور تئاترهای به صحنه رفته در پایتخت خارج شده، اما بسیار خوشحالم که نمایش‌های به صحنه رفته طی ماه‌های گذشته نشان از بازگشت قدرتمند تئا‌تر شهر به دور اصلی فعالیت‌های تئاتری تهران دارد.

کارگردان نمایش «گور به گور» افزود: به عنوان یک کارگردان و پژوهشگر تئا‌تر همیشه جنس تماشاگر تئا‌تر شهر را به همه تالارهای دیگر ترجیح داده‌ام. چرا که آگاهی تماشاگر آثار نمایشی تئا‌تر شهر به نوعی است که کار هر کارگردانی برای جذب مخاطب خسته می‌کند. من اذعان می‌کنم اگر نمایشی از جنس نمایش «گور به گور» در تماشاخانه خصوصی به صحنه می‌رفت قطعا از این تعداد تماشاگری که در تالار قشقایی داشتیم، برخوردار نبود. به هر ترتیب اجرای چنین نمایشی همراه با گروه تئا‌تر «بزرگراه» برای من تجربه ارزشمندی بود که هرگز آن را فراموش نخواهم کرد.

نمایش «گور به گور» نوشته میثم فرهمندیان و کارگردانی حمید مراد ویسی تا روز سه شنبه یازدهم آبان ماه ساعت ۲۰: ۳۰ با بازی محمد صادق ملک، الهه شه پرست، نازنین بابایی، رضا سلیمان تاش در تالار قشقایی مجموعه تئا‌تر شهر به صحنه می‌رود.

برای آگاهی از برنامه‌ها، اخبار و اطلاعات آثار نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئا‌تر شهر به سایت رسمی این مجموعه با آدرس www. teatreshahr. com مراجعه فرمایید.

پایان پیام

کد خبر : 27355 ساعت خبر : 11:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27355
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات