پوستر و نشان جایزه پژوهش سینمایی سال رونمایی شد

پوستر و نشان «جایزه پژوهش سینمایی سال»، طی مراسمی در خانه سینما رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، از پوستر و نشان «جایزه پژوهش سینمایی سال» در آیین رونمایی از نخستین دوره این رویداد که همزمان با سومین روز از هفته پژوهش در سالن سیف‌ا.. داد در خانه سینما برگزار شد، رونمایی شد.

پوستر این رویداد توسط «خسرو اشتری» و نشان رسمی آن توسط «مصطفی اوجی» طراحی شده است.

اشتری در توضیح پوستر بیان کرد: فضای سیال ذهن در پس زمینه‌ای برآمده از رنگ خاکی متون و اندیشه‌های کهن این سرزمین همراه شده است. کلمات اصلی نام این همایش در کنار هم قرار گرفته و حاصل عبارت نخستین جایزه پژوهش سینمایی سال با نماد برگه‌های کاغذ که متونی بر روی خود دارند، به عنوان محوری‌ترین عنصر پوستر، طراحی شده است که با تمایز رنگ، ارتباط فرهنگ تمدن و اندیشه‌های کهن ایرانی را با هنر سینما به تصویر می‌کشد.

به عبارتی بهتر، در این پوستر تلاش شده تا حاصل جمع و چکیده‌ای ارزشمند از گنج اندیشه و تفکر ایرانی که در قالب متون منعکس شده‌اند، در فضای سیال ذهن به پرواز در آید تا به هنر متاخر سینما می‌رسند. گویی کلمه سینما نیز از حلقه‌های نگاتیو تشکیل شده است. آنچه مسلم است در این پوستر از کلام در راستای بیان تصویری استفاده شده و طراح از شکل کلمات برای رسیدن به یک فضای بصری نمادین و در عین حال بالنده که از حاشیه به متن می‌رسد و پویایی و حرکت آن ادامه دارد، بهره می‌گیرد.

البته برخی از این نشانه‌های بصری را به صورت موجز‌تر در لوگوی این رویداد می‌توان مشاهده کرد. «اوجی» در ساختار کلی لوگو، از نشان شکل چشم انسان که همانا نمادهنر بصری است بهره برده است. این نماد در فرم اسپیرال «حلزونی» که نشانگر تمرکز، پژوهش وتحقیق بهره می‌برد جا گرفته و موضوع مورد توجه این رویداد که‌‌ همان سینماست به صورت نماد آن در وسط نشانه دیده می‌شود.

آیین رونمایی از نخستین دوره پژوهش سینمایی سال در سومین روز از هفته پژوهش در سالن سیف‌ا.. داد خانه سینما برگزار شد. نخستین دوره «جایزه پژوهش سینمایی سال» در آذرماه سال ۹۶ همزمان با هفته پژوهش در تهران برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 29314 ساعت خبر : 11:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29314
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات