ارتقای بهره‌وری با تولید تورهای محافظت از عرصه‌های کشاورزی

ارتقای بهره‌وری با تولید تورهای محافظت از عرصه‌های کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کارشناس یک واحد شرکت کننده در ششمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و صنایع وابسته با اشاره به اهمیت محافظت فیزیکی در جلوگیری از خسارات و افزایش بهره‌وری در کشاورزی گفت: برای حفظ محصولات  از سرمای و گرمای شدید تولیداتی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
نماینده این واحد تولیدی با بیان این که تخصصی‌ترین تولیدکننده انواع توری‌های پلاستیکی بافته شده در کشور است، گفت: از توری‌های تولید این شرکت به عنوان محافظت فیزیکی از محصولات کشاورزی  از جمله خوشه‌های خرما، محصولات جالیزی، صیفی‌جات و سبزیجات و … استفاده می‌شود.

ارتقای بهره‌وری با تولید تورهای محافظت از عرصه‌های کشاورزی
وی با اشاره به تولید توری ‌های ضدتگرگ و توری ضد سرمازدگی  که ساخت این شرکت است تشریح کرد: توری‌های  ضد تگرگ برای محافظت از محصولات جالیزی و باغی در برابر تگرگ و ممانعت از اثرات مخرب باد و باران تولید می‌شود. همچنین برای حفظ باغ‌ها و درختان در مقابل سرمازدگی و جلوگیری از یخ‌زدگی صیفی‌جات و سبزی‌جات، توری ضد سرمازدگی تولید می‌شود.
به گفته این کارشناس، توری‌هایی برای جلوگیری از آسیب پرندگان به محصولات باغ‌ها و مزارع و توری‌هایی به عنوان سایه‌بان برای محافظت محیط‌های گلخانه‌ای و باغبانی از خسارت ناشی از دام، طیور و آبزیان هم تولید می‌شود.
وی با بیان این که خوشه‌های خرما تا زمان بهره‌برداری با تهدیداتی مواجه است، گفت: کیسه خرما تولید این شرکت برای محافظت از خوشه‌های خرما در برابر  گرد و خاک به کار گرفته می‌شود. این محصول  خوشه‌های خرما بر روی نخل‌ها را در بر می‌گیرد و از ریزش خرما و کاهش عارضه خشکیدگی جلوگیری می‌کند و در برابر پرندگان، زنبورها و آفات محافظت می‌کند.
این کارشناس به محصول دیگری اشاره کرد و گفت: توری‌های برداشت محصول هم برای صرفه‌جویی در نیروی کار و کاهش ضایعات تولید شده است که با گستردن این توری زیر درختان  برای جمع‌آوری میوه‌هایی نظیر زیتون، بادام ، انجیر استفاده می‌شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 28838 ساعت خبر : 10:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28838
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات