ارسباران میزبان چهارمین نشست آیین آواز

ارسباران میزبان چهارمین نشست آیین آواز

چهارمین نشست تخصصی آموزشی “آیین آواز”سه شنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۷ باحضور هنرمندان موسیقی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این نشست هوشنگ فراهانی آهنگساز، نوازنده، پژوهشگر و علی شیرازی خواننده و آواز پژوه به بررسی”آسیب‌شناسی آواز ایرانی” می‌پردازند.

ارسباران میزبان چهارمین نشست آیین آواز

اجرای موسیقی رضارضایی پایور (خواننده و مدرس باسابقه آواز) با همراهی مسعود نجفی (نوازنده سنتور) و سیاوش عبدی (تمبک‌نواز) در مایه ابوعطا و اجرای تصنیفی از ساخته‌های مسعود نجفی بخش دیگر این نشست است.

رضارضایی پایور خواننده آواز در سال ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمد. وی تمبک را نزد استاد محمد اسماعیلی نوازنده نامدار تمبک و آواز را نزد شاپور رحیمی ردیف‌دان ومدرس آواز فراگرفت. آلبوم مشترک او با عنوان ” حال آشفته” با زنده‌یاد ایرج بسطامی نیز به بازار موسیقی عرضه شده است.

هوشنگ فراهانی نوازنده تار، سه تار، موزیسین و پژوهشگر سال ۱۳۴۶ در فراهان به دنیا آمد. کتاب‌های ” برگزیده آثار غلامحسین بیگجه‌خانی”، ” تکدرخت آوا نگاری ۱۱۰ ترانه از سروده‌ها ” اسماعیل نواب صفا”، ” شب چراغ با مجموعه ۲۰ قطعه و تمرین برای تار و سه تار، ” نارنج و ترنج ” افسانه‌های فراهان برخی از تالیفات وی به شمار می‌رود.

نشست ماهانه آیین آواز با هدف طرح مباحث تخصصی و تئوریک در بخش فنی و آموزشی و همچنین معرفی چهره‌های گمنام ” آوازایرانی” و تجلیل از پیشکسوتان هنر آواز به همت فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان خیابان جلفا مراجعه و یا با تلفن -۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

پایان پیام

کد خبر : 28607 ساعت خبر : 10:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28607
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات