برج میلاد میزبان لرها می‌شود

مسلم علیپور سرپرست گروه تال در گفت‌وگویی با گلونی از کنسرت شب چله لری گفت.

گلونی: شما این بار سالن بزرگ برج میلاد را برای اجرای کنسرت گروه تال انتخاب کردید، چرا برج میلاد؟
چون در کنار کنسرت قصد داشتیم آیین شب چله لری را در استان‌های لرنشین اجرا کنیم، نیاز به فضای بزرگ‌تری داشتیم؛ همچنین دوست داشتیم یک اجرای خیلی خوب از موسیقی لری را به برج میلاد ببریم؛ اتفاقی که تاکنون نیفتاده است و ان‌شاءالله گروه تال آغازگر آن خواهد بود.
گلونی: در کنسرت گلونی که در اردیبهشت امسال برگزار شد، بسیاری از لرهای بختیاری، لرهای کهگیلویه‌و‌بویراحمدی و لرهایی از خارج استان لرستان در کنسرت شما شرکت کرده بودند، به طوری که حتی گفته می‌شد تعداد لرستانی‌های این کنسرت کمتر از آنهاست. آیا این اتفاق و این اقبال به گروه کنسرت تال تکرار می‌شود؟
برای ما هم خیلی جالب بود که این اتفاق افتاد. البته پدرم همیشه در اجراهای خود از موسیقی نواحی لرنشین استفاده می‌کند و همه لرها علاقه‌مندند که فرج علیپور از منطقه خودشان برایشان بخواند. امیدواریم که همه لرها از کنسرت برج میلاد حمایت کنند و من این نوید را به آن‌ها می‌دهم که در این کنسرت همه لرها خودشان را ببینند و در آیین شب چله که پایگاه خبری گلونی آن را اجرا و رهبری می‌کند، به همه استان‌های لرنشین و همه شهرهای لرنشین نگاه ویژه‌ای خواهیم کرد و اینطوری نیست که کنسرت فقط به استان لرستان و یا شهر خرم‌آباد باشد.
گلونی: با توجه به این‌که شب، شب ویژه‌ای خواهد بود، چه انتظاری از مخاطبان دارید؟
انتظار ما این است که مخاطبان، زن‌ها و مردها همه با لباس محلی در کنسرت شرکت کنند و حتما آهنگ‌های لری را یک مروری داشته باشند، چون حتما در آن شب همخوانی‌های بسیاری با تماشاگران خواهیم داشت و همچنین خواهش می‌کنیم که کنسرت را میان غیرلرها هم تبلیغ کنند تا ما بتوانیم موسیقی و فرهنگ لری را به دیگران هم معرفی کنیم، چون بسیاری از غیرلرها هم همیشه مشتاق هستند که در کنسرت‌های لری که پر از شادی هستند، شرکت کنند.
پایان پیام

گفت‌وگو: احد رستگارفرد

کد خبر : 28505 ساعت خبر : 9:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28505
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات