برنامه گالری‌های تهران در آستانه زمستان

برنامه گالری‌های تهران در آستانه زمستان

گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در آخرین روزهای پاییز هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، منصور طبیب‌زاده مجموعه‌ای از مجسمه‌های چوبی خود را به‌نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه ۱۵ مجسمه که ابعاد بزرگی دارند و حاصل کار سال‌های اخیر این هنرمند هستند به‌نمایش درمی‌آیند.
نمایشگاه این هنرمند با عنوان «ماکزیمال» به نشانی شمیران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، شماره ۱۸۳۱ برپاست و تا ۱۱ دی‌ماه از ساعت ۹ تا ۲۲ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
گالری هپتا
آثار ۱۳ هنرمند در یک نمایشگاه گروهی با عنوان «مظلوم‌نما» به‌نمایش درمی‌آید.
علیرضا آدم‌بکان، دلبر شهباز، نسیم گلی، ابراهیم کاشانی، هامد جابرها، سیدامین باقری، مرتضی خسروی، مهرداد جعفری، سپیده مهرگان، صالح تسبیحی، مرتضی متقی، بهرنگ بقایی و گلبرگ شعبانی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند که آثار خود را در قالب مجسمه، نقاشی، عکس و میکس‌مدیا ارائه داده‌اند.
این نمایشگاه از ۲۶ آذر تا سوم دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «هپتا» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره ۳، طبقه همکف میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
گالری شماره شش
نمایشگاه «حیوان درون» به کوشش حافظ روحانی، سوگول کاشانی و ژوبین میراسکندری برگزار می‌شود.
رئوفه رستمی، زروان روح‌بخشان، رضا شریفی، محسن شاهمردی، نامدار شیرازیان، علی‌ قاضی، بهنام صادقی و مریم نیازاده عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.
نمایشگاه «حیوان درون» از ۲۶ آذر تا سوم دی‌ماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شماره شش» به نشانی خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، شماره ۲، طبقه همکف میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

برنامه گالری‌های تهران در آستانه زمستان

گالری فردا
نقاشی‌های نادر بیات در نمایشگاهی با عنوان «خوشه‌چین» به‌نمایش گذاشته می‌شود. بیات که پیش از این چند نمایشگاه انفرادی برپا کرده، این‌بار مجموعه‌ای از آثار خود را که شامل پرتره‌هاست به‌نمایش می‌گذارد. آثار مجموعه «خوشه‌چین» روایت تصویری از تاریخ ایران است.
نمایشگاه «خوشه‌چین» از ۲۶ آذر تا دوم دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «فردا» به نشانی خیابان کریمخان زند، زیر پل کریمخان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، شماره ۲، واحد ۲ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن ۸۶۰۷۲۶۰۲ تماس بگیرند.
گالری سیحون
کامبیز درمبخش از نمایش منتخبی از آثار چاپ‌شده‌اش در ماهنامه «داستان» در نمایشگاهی با عنوان «داستان‌های بی‌پایان» خبر داد. این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از بهترین کارهای این هنرمند است که در ماهنامه «همشهری داستان» به چاپ رسیده است. ۴۰ تابلو از این طراحی‌ها در گالری روی دیوار می‌رود.
نمایشگاه «داستان‌های بی‌پایان» ۲۶ آذرماه در گالری «سیحون» به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، شماره ۱۱ افتتاح شد و تا هشتم دی‌ماه هر روز (به‌جز دوشنبه‌ها) از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
نگارخانه ترانه باران
نمایشگاهی شامل خوشنویسی‌های محمد سلحشور برگزار می‌شود. «صدای سخن عشق» نمایشگاهی است که در نگارخانه «ترانه باران» آغاز شده است و تا پنجم دی‌ماه ادامه دارد.
علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به این نگارخانه به آدرس خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، خیابان پل رومی، خیابان شریفی‌منش، کوچه لادن، پلاک ۲۷، واحد ۲ مراجعه کنند.
گالری گلستان
۲۰ هنرمند آثار هنر کاربردی‌شان را از ۲۶ آذرماه در گالری «گلستان» به نمایش گذاشته‌اند.
در این نمایشگاه آثاری از بهرام دبیری، گیزلا وارگا سینایی، مریم سالور، ابراهیم حقیقی، مریم زندی، هلیا ابراهیمی، میترا دوایی، نعیمه رزاقی، شکوفه رخام، روزبه دبیری، فرانک سالور، نرگس عقدایی، شمس‌الدین غازی، شیرین غازی، لیلا فرزانه، گلناز قدیری، طناز کمالیان، نازگل کمالیان، مهبد منیعی، سوگند میرزایی و زیورهای گالری کبالت دیده می‌شوند.
نمایشگاه هنر کاربردی تا اول دی‌ماه در گالری گلستان واقع در دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ میزبان علاقه‌مندان است.

برنامه گالری‌های تهران در آستانه زمستان

گالری هنر امروز
مجموعه‌ای از آثار دوره‌های مختلف نقاشی‌های داریوش طایفه مهاجر در یک نمایشگاه انفرادی به‌نمایش گذاشته شده است. «طرح‌هایی در سفر و اقامت‌های کوتاه» مجموعه‌ای از ۳۳ طرح و نقاشی است که به نوعی، نمایشی از ادوار گوناگون کار و هنر طایفه مهاجر را در خود جمع کرده است. از این هنرمند که در حال حاضر ساکن فرانسه است، تا کنون آثار متعددی را در گالری‌های فرانسه و ایتالیا به‌نمایش درآورده است.
نمایشگاه «طرح‌هایی در سفر و اقامت‌های کوتاه» از ۱۹ تا ۳۰ آذرماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری «هنر امروز» به نشانی ابتدای پاسداران، ضلع جنوب‌شرقی، پل ضرابخانه (شریعتی ـ همت)، بوستان دهم، پلاک ۳۶، شماره ۲ میزبان علاقه‌مندان است.
گالری زرنا
نمایشگاهی از آثار برگزیدگان سمپوزیوم نقاشی «رقص برگ» برگزار شده است.
این سمپوزیوم به دبیری عبدالرضا احمدی با حضور ۷۵ نقاش از سراسر کشور در جنگل‌های سی‌سنگان مازندران برگزار شد و داوری نهایی آثار برعهده احمد وکیلی، رضوان صادق‌زاده، رضا محمودی فقیهی و ابراهیم گنجیان بود. این اولین سمپوزیوم نقاشی با رویکرد طبیعت است که در جنگل سی‌سنگان برگزار شده است.
نمایشگاه آثار منتخب این سمپوزیوم ۲۶ آذرماه در گالری «زرنا» به نشانی خیابان شهرارا، بعد از اداره گذرنامه، خیابان ۱۳، شماره ۱۲، طبقه دوم افتتاح شده است و تا دوم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.
گالری شیرین
هامون علی‌پور مجموعه‌ای از آثار فتومونتاژ خود را در نمایشگاهی با عنوان «لایه‌های تاریک» به‌نمایش گذاشته است. پنج اثر از این مجموعه به‌صورت تقاشی روی فتومونتاژ و به‌صورت لایه‌لایه کار شده و بقیه آن‌ها به‌صورت پرینت هستند. موضوع محوری آثار این نمایشگاه حقوق بشر است.
نمایشگاه «لایه‌های تاریک» تا اول دی‌ماه در گالری «شیرین» به نشانی کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳، شماره ۵ شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است. گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.
بنیاد لاجوردی
نمایشی از مجموعه شخصی فریدون آو با عنوان «چهره‌ها» در بنیاد لاجوردی افتتاح شده است. این مجموعه شامل آثاری گوناگون از چیدمان اسباب و لوازم گرفته تا مجسمه، نقاشی و عکاسی است و آثار نسل‌های مختلف با گرایش‌های متنوع سبکی را دربر می‌گیرد. همان‌طور که از عنوان نمایشگاه پیداست، مضمون مشترک تمام این آثار «چهره» است.
علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ دی‌ماه از این نمایشگاه در بنیاد لاجوردی به نشانی خیابان کریم‌خان، خیابان نجات‌الهی (ویلا)، خیابان سپند شرقی، پلاک ۲۰، ساختمان ۳۲، هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دیدن کنند.
خانه هنرمندان ایران
پنجمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» در گالری‌های خانه هنرمندان ایران کار خود را آغاز کرده است. در طی برگزاری همایش تمام گالری‌های خانه هنرمندان در اختیار «۱۰ روز با عکاسان» است. بیش از ۲۵۰ اثر از اعضای انجمن‌ها و تشکل‌ها و برخی عکاسان آزاد در این همایش روی دیوار گالری‌ها رفته است.
پنجمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» از ۱۹ تا ۲۸ آذرماه در خانه هنرمندان ایران برپاست.

برنامه گالری‌های تهران در آستانه زمستان

گالری شکوه
نمایشگاه نقاشی آبرنگ «با نگاهی دقیق‌تر» بهمن نیکو همراه جمعی از هنرجویانش در گالری «شکوه» برپا شده است. در این نمایشگاه ۳۲ نقاشی آبرنگ که کوچک‌ترین آن‌ها ۵۰×۳۵ سانتی‌متر و بزرگ‌ترین‌شان ۷۰×۵۰ سانتی‌متر است، از ۲۵ هنرجو در کنار سه نقاشی آبرنگ از بهمن نیکو که دو اثر آن از طبیعت به‌صورت رئال و دیگری در فضایی سورئال کار شده است، روی دیوار گالری رفته است.
نمایشگاه نقاشی آبرنگ «با نگاهی دقیق‌تر» تا ۳۰ آذرماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۱ (گالری پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است) در گالری «شکوه» به نشانی خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان امیر نوری، شماره ۱۹ میزبان علاقه‌مندان است.
گالری پردیس ملت
نمایشگاه نقاشی و نقاشی‌خط از آثار هنرمندان منتخب سراسر کشور با عنوان «ایرانشهر» و با حمایت گالری مجازی «آرتیبشن» در گالری پردیس ملت برپا شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایشگاه «ایرانشهر» تا سوم دی‌ماه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبه‌روی بزرگراه کردستان، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.
گالری شهریور
آثار «ژازه تباتبایی» مجسمه‌ساز و نقاش پیش‌روی ایرانی در گالری «شهریور» برپا شده است. این نمایشگاه به همت مجموعه‌داران و دوستان نزدیک ژازه تشکیل شده است.
علاقه‌مندان برای دیدن نمایشگاه آثار «ژازه تباتبایی» می‌توانند از پنجم آذر تا سوم دی به گالری «شهریور» به نشانی تهران، الهیه، خیابان خزر شمالی، بن بست هرمز، پلاک ۹ مراجعه کنند.
گالری ایوان
مجموعه‌ای از نقاشی‌های وجید امینی با عنوان «جای دیگر» به‌نمایش گذاشته شده است. این نقاشی‌ها با تأمل در مناظر واقعی به‌وجود آمده و نمودی غیرواقعی یافته‌اند. امینی در مرز میان واقعیت و خیال، به نمایش چشم‌اندازهایی می‌پردازد که گویی سال‌ها در پس ذهن او وجود داشته‌ و اکنون بر سطح بوم عینیت یافته‌اند.
نمایشگاه «جای دیگر» تا اول دی‌ماه هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ایوان» به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

برنامه گالری‌های تهران در آستانه زمستان

موزه هنرهای معاصر تهران
نمایشگاه آثار هنرمندان مدرن ایران و عرب در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده است. آثار هنرمندان ایرانی این نمایشگاه از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران انتخاب شده‌اند و آثار هنر دوران مدرن عرب با همکاری موزه و بنیاد هنری برجیل به‌نمایش درمی‌آید.

آثار این نمایشگاه، هنر مدرن ایران وعرب را در دوره ۵۰ ساله (۱۹۴۰ تا ۱۹۹۰) نمایندگی می‌کنند.

نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب با عنوان «دریای آونگان» با ۴۰ اثر ایرانی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، ۴۰ اثر هنر مدرن عرب و شش اثر از هنرمندان فلسطین برگزار شده و تا سوم دی‌ماه ادامه دارد.

پایان پیام

کد خبر : 29203 ساعت خبر : 2:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29203
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات