بهترین شکل ممکن تهران

بهترین شکل ممکن تهران

پایگاه خبری گلونی، اسماعیل باستانی: پاییز که پاییزتر می‌شود، یعنی دیگر وقتی که فقط یک اسم نیست و هوا سردتر از قبل می‌شود درختان رسما به جشن سرخ و نارنجی و زرد می‌نشینند و شب‌های طولانی خودشان را به رخ می‌کشند بهترین وقت است که کنار بخاری یا شومینه یا هر وسیله‌ی گرمایشیی که در منزل داری بنشینی و لیوانی چای بریزی و گرم خواندن یک کتاب شوی . این یعنی “بهترین شکل ممکن”. تازه‌ترین اثر منتشر شده از مصطفی مستور.
یک مجموعه داستان در قطع دوست داشتنی شش ماه‌ی دوم سال یعنی پالتویی.
در داستان دوم از این مجموعه به اسم “تهران” مستور از ایستگاه مترویی در پاریس شروع می‌کند به اسپانیا می‌رسد و میلان را تماشا میکند و از پله‌های طولانی ایستگاه تجریش بالا می‌آید. روایت تنهایی آدم‌هایی که در گوشه گوشه‌ی دنیا به هم وصل‌اند. درست مثل خط‌های مترو. مبدا و مقصدشان تولد و مرگ است و بعد باقی توقفگاه‌ها، ایستگاه‌هایی است که در طول مسیر باید لحظه‌ای در آن‌ها درنگ کرد.
در “تهران” مستور خواننده را با زندگی رنگ باخته‌ی امروز رو به رو می‌کند روایت تنهایی آدم‌های یک سرزمین در آن سوی مرزهای انسانی و زوال انسان در اوج آنچه که آن را زندگی می‌داند.

بهترین شکل ممکن تهران

فروپاشی یک خانواده برای رسیدن به چیزی که نیست. به هستی که از دست رفته و نیست شده. داستان مرزش با واقعیت آنقدر نزدیک است که می‌شود تمامش را باور کرد.
این شاید “بهترین شکل ممکن” باشد. تازه‌ترین اثر منتشر شده‌ی مصطفی مستور. روایت فلسفی انسان‌های وا مانده در گذار از سنت به تنهایی مدرنیته. حرفی که مستور سال‌هاست با قلمش دارد آن را بیان می‌کند شاید به “بهترین شکل ممکن”.

پایان پیام

کد خبر : 28273 ساعت خبر : 7:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28273
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات