بودجه برای نگهداری و آبیاری نهال‌ها نداریم

مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان، اجرای طرح‌های مقابله با گردوغبار در استان را نیازمند اعتبارات مالی دانست و گفت: مهم‌ترین چالش منابع طبیعی در خوزستان، آبیاری و نگهداری از نهال‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شهریار بذرکار افزود: روند پروژه مقابله با بیابان‌زایی با توجه به مبنای علمی آن به خوبی مدیریت شد و در بحث بیولوژیکی نیز بالای ۹۵ درصد زنده‌مانی مشاهده می‌شود که یک رکورد قابل توجه است.

وی با بیان اینکه هشت ماه از سال در خوزستان خشکسالی است و از بارش آسمانی خبری نیست ادامه داد: کاشت نهال در زمین تنها بخش کوچکی از کارهاست و مهمترین اقدام بعدی حفظ و نگهداری نهال‌های کاشته شده است که برای مراقبت و آبیاری نیازمند حمایت مالی است!

بذرکاردر باره اقدامات عملکردی در حوزه مقابله با ریزگردها گفت: ازمحل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲، در سال گذشته ۳۶۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی استان خوزستان نهال کاری و مالچ پاشی شده است.

وی اظهار داشت: برای نگه داشت و آبیاری نهال‌های کاشته شده ۱۰ میلیارد تومان از سوی اداره کل پیشنهاد داده شده است اما متاسفانه تاکنون رقمی در این باره به منابع طبیعی داده نشده است.

بذرکار افزود: خروجی کار منابع طبیعی به صورت معمول پس از پنج سال نتیجه بخش است و به همین جهت آبیاری و نگهداری از نهال‌ها یک امر مهم به شمار می‌رود.

وی گفت: منابع طبیعی کار مطالعات در کانون‌های بحرانی بیابان زا را انجام شده و برنامه‌های عملیاتی منابع طبیعی استان آماده است اما اجرای این پروژه‌ها به تخصیص اعتبارات بستگی دارد.

این مسئول منابع طبیعی استان خوزستان در خاتمه بیان کرد: تمامی کانون‌های ریزگرد خوزستان استعداد کار بیولوژیک را ندارند و تنها در مناطقی که ساختار خاک اجازه کار به ما می‌دهد می‌توانیم اقدامات لازم  را در خصوص مقابله با ریزگردها صورت دهیم.

پایان پیام

کد خبر : 28895 ساعت خبر : 11:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28895
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات