جلوگیری از تبلیغات تورهای غیر مجاز در گلستان

در راستای تدوین و ابلاغ دستورعمل ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازی جلسه مشترک سرپرست پلیس فتای استان با معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در راستای تدوین و ابلاغ دستورالعمل ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازی و جلوگیری از فعالیت افراد و گروه‌های غیرمجاز، جلسه‌ای با حضور مؤمنی سرپرست پلیس فتای استان، رحمان فرمانی معاونت گردشگری، کارشناس دفاتر خدمات مسافرتی استان، کارشناس حراست اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان و مسوول دایره جرائم سایبری پلیس فتا در دفتر پلیس فتای استان گلستان برگزار شد.

در این جلسه معاونت گردشگری استان گلستان ضمن ارائه قوانین مربوط به جلوگیری از فعالیت افراد و گروه‌های غیر مجاز در فضای مجازی با اشاره به روند رو به رشد فعالیت این افراد گفت: به منظور پیشگیری از حوادث اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و همچنین جلوگیری از ایجاد دلسردی در واحدهای مجاز به دلیل فعالیت واحدهای غیرمجاز بدون داشتن مکان و شرایط قانونی باید به طور جدی نسبت به شناسایی واحدهای فاقد مجوز اقدام و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

در ادامه این جلسه ضمن  تبادل دستورالعمل‌های مربوط به فعالیت و ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازی نسبت به ممانعت از فعالیت افراد و گروه‌های فاقد مجوز از طریق وب سایت و شبکه‌های اجتماعی تاکید شد.

همچنین در پایان مقرر شد زمینه‌های همکاری هر دو ارگان در حوزه‌های مختلف در قالب تفاهم‌نامه‌ای میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و پلیس فتای استان تنظیم و تدوین شود.

لازم به ذکر است  نظر به توسعه روزافزون فن آوری اطلاعات و توانمندی‌های فضای مجازی در راستای تامین نیازهای بازاریابی، تبلیغات و خدمات صنعت گردشگری و به جهت وجود برخی از فعالیت‌های غیرمجاز و فاقد استانداردهای لازم، دستور عمل ارایه خدمات مسافرتی و گردشگری در فضای مجازی و الحاقیه آن توسط معاونت گردشگری کشور با عنوان “شیوه‌نامه ایجاد سامانه بازاریابی و فروش خدمات سیاحتی و گردشگری در فضای مجازی” توسط معاون گردشگری کشور به ادارات کل میراث فرهنگی استان ها ابلاغ شده است.

شایان ذکر است تمامی شهروندان و واحدهای مجاز می‌توانند نسبت به معرفی واحدهای غیر مجاز در سایت‌های مجازی از طریق شماره ۰۱۷-۳۲۲۴۵۸۱ با این اداره کل همکاری نمایند.

پایان پیام

کد خبر : 28349 ساعت خبر : 5:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28349
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات