سخنرانی علی مطهری با عنوان تجربه زیسته‌ی پژوهشی استاد شهید مطهری

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدرضا امیری تهرانی‌زاده، مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی در روز دوشنبه (۱۶ آذرماه) طی نشست خبری برنامه‌های هفته پژوهش سال جاری را تشریح کرد و گفت: هفته پژوهش از ۲۱ تا ۲۴ آذرماه آغاز می‌شود و طرح ۴ روز برنامه‌های متعددی در این حوزه برگزار خواهد شد. روز یکشنبه افتتاحیه هفته پژوهش با سخنرانی محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عماد افروغ با نگاهی انتقادی به پژوهش و علوم انسانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از کتاب «کاربردی سازی علوم انسانی» رونمایی خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید سال گذشته پژوهشکده کاربردی سازی علوم انسانی و اجتماعی در پژوهشگاه تاسیس شد که در نوع خود بی‌نظیر بود. فعالیت‌های این پژوهشکده در کنار گفتارهایی که ابعاد مختلف نظری و عملی کاربردی‌سازی علوم انسانی را بررسی می‌کند در قالب کتابی در این روز رونمایی خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: سخنرانی تقی پورنامداریان، نشست آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی و سخنرانی حجت‌الاسلام مهدوی‌راد با عنوان اقتصاد مقاومتی و عزم ملی از دیگر برنامه‌های روز نخست هفته پژوهش است که در روز دوم نشست تخصصی با عنوان «کودک، تفکر و رسانه» برگزار می‌شود. علی مطهری نیز سخنرانی با عنوان «تجربه زیسته پژوهشی استاد شهید مطهری» را خواهد داشت. همچنین عصر روز دوشنبه نشستی با عنوان «ابعاد میان‌رشته‌ای زبان‌شناسی» با سخنرانی مصطفی عاصی و یحیی مدرسی برپا خواهد شد.

به گفته امیری تهرانی‌زاده در روز سوم هفته پژوهش، پژوهشکده فرهنگ معاصر بزرگداشت مقام علمی «پروفسور عبدالجواد فلاطوری» را به همراه رونمایی از کتاب «دگرگونی بنیادی فلسفه یونانی» با حضور محمدرضا بهشتی و شهین اعوانی برگزار خواهد کرد. بعدازظهر سه‌شنبه نیز رونمایی از کتاب «المعتبر فی الحکمه» به کوشش دکتر عمادی و با حضور رحیمی شعرباف و منصوری برگزار می‌شود. غلامرضا اعوانی نیز سخنرانی با عنوان پژوهش‌های فلسفی در حوزه و دانشگاه خواهد داشت. همچنین شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی گزارشی از عملکرد خود در سال گذشته ارایه خواهد کرد.

مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: مراسم اختتامیه هفته پژوهش نیز در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه با ارایه گزارشی از وضعیت مجلات پژوهشگاه و معرفی کتاب‌های برتر تجربه زیسته پژوهشگران و اهدای جوایز به پژوهشگران برتر انجام خواهد شد.

۴۳۲۷۹ پایان پیام

کد خبر : 28882 ساعت خبر : 11:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28882
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات