شانزدهمین محفل اتفاق ترانه برگزار می‌شود

شانزدهمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» روز شنبه ششم آذر‌ماه ساعت ۱۷ در تماشاخانه مهر حوزه هنری با سخنرانی عبدالحمید ضیایی، ابراهیم اسماعیلی و معرفی کتاب توسط وحید موساییان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، در جدیدترین برنامه «اتفاق ترانه» ابراهیم اسماعیلی اراضی شاعر و ترانه‌سرا طبق روال هفته‌های پیشین این جلسات به بحث پیرامون «تفاوت‌های شعر و ترانه» می پردازد. اسماعیلی در جلسات «اتفاق ترانه» ‌بصورت تخصصی به قالب ترانه پرداخته و در هر جلسه با ذکر دلایل ماندگاری یک اثر موفق در عرصه موسیقی و دعوت از ترانه‌سرایان مطرح کشور، توجه مخاطبان بسیاری را به این قسمت از برنامه جلب کرده است.
از دیگر بخش‌های این برنامه سخنرانی دکتر عبدالحمید ضیایی شاعر، نویسنده و پژوهشگر در باب «فلسفه زیباشناسی شعر» و بیان اندیشه بزرگان این عرصه است که از قسمت های مهم برنامه به‌شمار می آید و با استقبال خوب مخاطبان مواجه می شود.
به گفته خیلی از شاعران و ترانه‌سرایان شرکت‌کننده در این برنامه؛ در کمتر جلسه شعری می‌توانند مواجهه این‌چنینی با مقوله شعرو ترانه را تجربه کنند و از این حیث برنامه «اتفاق ترانه» در میان جلسات ادبی به معنای واقعی یک «اتفاق ادبی» مهم به شمار می‌آید.
در ادامه بخش پایانی برنامه اتفاق ترانه هم اختصاص دارد به معرفی کتاب برای حاضرین جلسه که در هر برنامه یکی از هنرمندان مطرح کشور به معرفی آخرین مطالعات خودش به مخاطبان خواهد پرداخت و در این برنامه آقای «وحید موساییان» از کارگردان برجسته سینما میهمان شانزدهمین محفل اتفاق ترانه خواهد بود.
وحید موسائیان متولد اول فروردین ۱۳۴۸شهر خرم آباد، کارگردان ایرانی فیلم‌های کوتاه سینمایی و مستند می‌باشد. وی تاکنون ساخت فیلم‌هایی سینمایی نظیر «فرزند چهارم»، «گلچهره»، «سرزمین گمشده»، «گوشواره»، «خانه روشن»، «تنهایی باد»، «آرزوهای زمین» و «خاموشی دریا» را بر‌عهده داشته است. موساییان از اعضای آکادمی فیلم آسیا پاسیفیک می‌باشد و توانسته جوایز متعددی از جشنواره‌های ایرانی و خارجی کسب کند. از مهم ترین جوایز او می توان به جایزه ویژه هئیت داوران جشنواره مسکو (۲۰۰۲ )، جایزه مردمی پنجمین جشنواره بالی (اندونزی ۲۰۰۷)، جایزه کلیسای جهانی در پنجاه و دومین جشنواره مانهایم- هایدبرگ( آلمان ۲۰۰۳ )، جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه از جشنواره دوبرونیک (کرواسی ۲۰۰۴ ) اشاره کرد. وی دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند اولین جشنواره سینمای مستند حقیقت (ایران ۱۳۸۶) از آن خود کرد و همچنین نامزد بهترین فیلم مستند آسیا- پاسیفک (استرالیا ۲۰۰۷) گردید.
گفتنی‌ست محفل شعر و ترانه «اتفاق ترانه» شنبه‌های اول هر ماه ساعت ۱۷ در سالن مهر حوزه هنری برگزار می‌شود که اجرای آن به‌عهده علیرضا بدیع شاعر و ترانه‌سرای معاصر است.
شانزدهمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه ششم آذرماه ساعت ۱۷ در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان به ادبیات آزاد است.

پایان پیام

کد خبر : 28281 ساعت خبر : 11:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28281
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات