شهرداری خرم‌آباد در خواب است

گرداُو بَردینه (گرداب سنگی) مدتی‌‌ست در لجن و زباله فرو رفته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گردآو بردینه که یک اثر تاریخی به‌‌جا مانده از دوره ساسانیان است، یکی ازمهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر خرم‌آباد است و هر مسافری بعد از دیدن قلعه فلک‌‌الافلاک سری به این بنای مدورِ ساخته‌شده از سنگ لاشه و ساروج ‌می‌زند.

این میراث ماندگار شهر شاپورخواست وضعیت تاسف‌آوری به خود گرفته است و با خشک‌شدن چشمه این گرداب و راکدماندن آب باقی‌مانده درون آن، جلبک و لجن سراسر آن را فراگرفته است. علاوه بر این نامهربانی اهالی و رهگذران نیز شامل حال این یار کهن ‌خرم‌آباد شده است و درون این بنای تاریخی پر از انواع زباله شده است.

 نکته تاسف‌آور این است که بعد از اطلاع‌رسانی‌ها و گزارش‌های رسانه‌ها باز هم نهادهای مرتبط با این اثر تاریخی اقدامی انجام ندادند. در پایگاه خبری گلونی چندین‌بار از این وضعیت گزارش تهیه شد، ولی انگار مسئولان مشغولیات مهم‌تری از نجات یک اثر تاریخی به قدمتی بیش از ۱۵۰۰ سال دارند.

مدیران سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گلونی، شهرداری را مسئول نظافت و لایروبی گرداُو بَردینه  معرفی کردند. شهرداری مرکزی خرم‌آباد که در فاصله‌ای حدود ۵۰۰ متری آن قرار دارد، باید توضیح دهد که تمیزکردن و لایروبی گداب سنگی مهم‌تر است یا پروژه‌های غیر ضروری مانند ساخت آکواریم در خیابان شهدا.

همواره کسانی هستند که گاهی از سر دلسوزی و گاه از روی ماموریت، گزارش‌ها و اخباری که گلونی در مورد نابسامانی اوضاع درون شهر خرم‌آباد منتشر می‌کند را سیاه‌نمایی لقب می‌دهند. آیا سرکشی‌نکردن ماموران شهرداری به این اثر تاریخی و تمیزنکردن آن، با گذشت نزدیک به ۲ ماه، باز هم سیاه‌نمایی است؟ یک سازه به قطر ۱۸ متر مگر چقدر از نیرو و زمان شهرداری را مصرف می‌کند؟

البته مطمئن هستیم شهردار محترم هم اگر گردشگرانی که برای بازدید از گرداُو بَردینه آمده بودند و به تمسخر می‌گفتند: «عجب سطل آشغال بزرگی!» را می‌دید و سخنانشان را می‌شنید، حتما چاره‌ای برای بلای نازل شده به آن می‌کرد. ولی مشکل همین‌جاست که در این شهر نه نظارتی وجود دارد و نه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری.

برای دیدن فیلم و مطالب بیشتر اینجا را ببینید.

پایان پیام

کد خبر : 28443 ساعت خبر : 7:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28443
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات