کتاب تولستوی نقد می‌شود

کتاب پژوهشی «تولستوی» نوشته علی تاجدینی با حضور نویسنده این اثر و محمدکاظم مزینانی در حوزه هنری نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کتاب «تولستوی» که به قلم علی تاجدینی به نگارش در آمده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، ساعت ۱۵ دوشنبه ۲۲ آذر ماه در سالن مرحوم امیرحسین فردی نقد و بررسی می‌شود.
در این برنامه نویسندگان و پژوهشگران ادبی کشور همچون محمدکاظم مزینانی نویسنده آثار مطرحی همچون «شاه بی شین» و «آه با شین» و همچنین علی تاجدینی نویسنده و پژوهشگر ادبی حضور خواهند داشت.
علی تاجدینی نویسنده کتاب «تولستوی» درباره علت نگارش این اثر می‌گوید: جامعه ادبی، اغلب آثار اصلی رمان نویسان بزرگ را خوانده‌اند و خیلی از زندگی و شخصیت فرد خبر ندارند و مردم عادی همان رمان‌ها را هم نمی‌خوانند. تفاوتی بین رمان‌نویسان بزرگ در غرب و رمان نویسان کشورمان وجود دارد. در اینجا، رمان نویسان، افراد متفکر و اندیشمند نیستند. اما رمان‌نویسی در غرب نیاز به دانش خیلی زیادی دارد و شخصیت‌های بزرگ، افرادی هستند که در حوزه‌های مختلف مطالعه دارند و اندیشمند و گاهی در زمینه‌هایی صاحب نظریه هستند و قالبی که برای بیان حرف‌هایشان انتخاب می‌کنند رمان است.

وی ادامه می‌دهد: انگیزه‌ام از نگارش کتاب «تولستوی» این بود که در کتابی به‌طور خلاصه جمع‌بندی ارائه دهم که جزئیات زندگی این شخصیت شهیر ادبیات جهان، چطور بوده است. فکر می‌کنم ازاین‌جهت کمتر اثری تولیدشده و کتابی با این مضمون از نویسندگان کشورمان درباره تولستوی وجود نداشته است. درباره تولستوی اگر کاری صورت گرفته ، از نوع ترجمه بوده است. این‌که روایت خودمان را از تولستوی بگوییم و تا حدی هم داوری کنیم مهم است. درست است که تولستوی شخصیت بزرگی بوده، اما دلیل نمی‌شود که نقدش نکنیم.

تاج دینی با بیان این‌که کتاب «تولستوی» دارای چهار بخش عمده است، می‌افزاید: بخش اول کتاب به زندگینامه تولستوی می‌پردازد. فصل بعدی کتاب به معرفی و نقد آثار تولستوی می‌پردازد و به‌طور مختصر درباره بسیاری از آثار مهم تولستوی مطلب نوشته‌شده است. بخش سوم کتاب مربوط به اندیشه‌های تولستوی می‌شود. ۶ موضوع در اندیشه تولستوی که جزء مبانی فکری تولستوی است را انتخاب و درواقع در کل آثارش تحقیق کردیم. فصل چهارم کتاب نیز شامل مقاله، کتاب و فیلم می‌شود که تمام مقالات، کتاب‌ها و فیلم‌هایی که در سراسر جهان درباره تولستوی کارشده است را به‌طور خلاصه در این کتاب آورده‌ام.

گفتنی است تولستوی فعال سیاسی، اجتماعی و نویسنده روسی بود. تولستوی از نویسندگان نامی تاریخ معاصر روسیه به شمار می‌آید. رمان‌های جنگ و صلح و آنا کارنینا تولستوی از بهترین‌های ادبیات داستانی جهان هستند.

کتاب «تولستوی» در ۲۵۰۰ نسخه و به قیمت ۲۵ هزار تومان توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست نقد و بررسی این اثر می‌توانند در زمان یادشده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

پایان پیام

کد خبر : 28929 ساعت خبر : 9:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28929
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات