محصول منحصربه‌فرد جهانی برای مقابله آفت کرم خراط

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کارشناس بازرگانی یکی از واحدهای شرکت کننده در ششمین نمایشگاه محصولات کشاورزی و صنایع مصنوع گفت: این شرکت خمیر شیمیایی برای کتنترل انواع کرم خراط تولید می‌کند که مشابه داخلی و خارجی ندارد.
نماینده این شرکت در نمایشگاه محصولات و فناوری کشاورزی، ارکانیک و صنایع وابسته در گفت‌وگو با گلونی، آفات و بیماری‌ها در کشاورزی را یکی از مهمترین چالش‌های کشاورزان عنوان کرد و گفت: گاهی حاصل دسترنج کشاورزان و باغداران به دلیل آفت‌ها از بین می‌رود. یکی از این آفات که مبارزه با آنها تا کنون به سختی و به صورت سنتی انجام می‌شده  آفتی به نام کرم خراط است که با وجود خشکسالی‌های اخیر و نبود روش مناسب مقابله با آن،شیوع پیدا کرده و خسارات فراوانی به باغ‌ها و فضای سبز و جنگل‌ها وارد کرده است.
این کارشناس با بیان اینکه دارکوب عامل طبیعیه مقابله با آفت کرم خراط بود که اکنون در طبیعت وجود ندارد، افزود: زئوزران خمیر تدخینی با خاصیت شیمیایی تولید این شرکت است و در چند مرحله باعث توقف سیکل زندگی این آفت، سستی و نهایتا مرگ و ممانعت از نفوذ آفات ثانویه چوب‌خوار و پوست‌خوار می‌شود.
وی در این رابطه تشریح کرد: زئوزران علاوه بر کرم خراط، برای کنترل آفاتی استفاده می‌شود که از قسمت چوبی تنه درختان تغذیه می‌کنند و سوراخ‌های را بر روی تنه و شاخه‌ها ایجاد می‌کنند. شب پره پلنگی، سوسک صنوبر و چنار، پروانه زنبور مانند و کرم جگری از جمله این آفات است  که ردی شبیه به خاک اره به جا می‌گذارند.
این کارشناس  با بیان این برای کنترل تلفیقی کرم‌های خراط، شکار حشرات کامل، با استفاده از تله‌های فرمونی در فصل بهار و تابستان توصیه می‌شود، افزود: زئوزران رامی‌توان در تمامی فصول استفاده کرد اما تاثیر آن در پاییز،  زمستان، اوایل بهار و اواخر تابستان بیشتر است.
به گفته وی، این محصول قابلیت صادرات به هر کشور درگیر خشکسالی که دجار این آفت است و دارکوب در طبیعت آن زندگی نمی‌کند، ندارد. هم اکنون این محصول به عراق صادر می‌شود.
پایان پیام

کد خبر : 28859 ساعت خبر : 10:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28859
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات