میان اصفهان و زاگرس کدورت ایجاد نکنید

میان اصفهان و زاگرس کدورت ایجاد نکنید

به گزارش پایگاه خبری گلونی محمد درویش مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی سازمان محیط زیست با خطاب دادن آقای حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان که گفته است: «دولت تونل بهشت آباد و سوم کوهرنگ را به مردم اصفهان بدهکار است و باید هر چه زودتر این مطالبه را پرداخت کند.» نوشت:

ای نمایندگان محترم مجلس؛ آن متاعی که در رقابت‌ها و کشاکش‌های سیاسی و انتخاباتی به سوی خود می‌کشید، گوشت نیست؛ طبیعت وطنی است که دارد از دست می‌‌رود!

متاسفانه این روزها برخی از نمایندگان مردم در اصفهان، شهرکرد، اهواز، یزد، کرمان، علی‌آباد کتول، میناب، بندرعباس و … با چنان ادبیاتی سخن می‌گویند که انگار آنها قبل از آنکه نماینده ایران و پاسدار منافع ملی در صحن بهارستان باشند، نماینده صرفاً تعدادی از همشهری‌های خود هستند!

میان اصفهان و زاگرس کدورت ایجاد نکنید

این نگاه بسیار خطرناک و سبب جدایی، کدورت و لکنت بیشتر در روابط اقوام ایرانی می‌شود. در ایران مردم هیچ استانی را نباید برتر از دیگر استان‌ها معرفی کرده؛ ما نباید شهروند درجه یک و دو بسازیم و کسی به کسی بدهکار نیست. همه باید برای اعتلای نام بلند ایران و وحدت ایرانیان از کاربست ادبیاتی که به تحریک یا جریحه‌دار شدن مردمان استان‌های همجوار منجر شود، پرهیز کرده و فارغ از تعصب‌های استانی به منافع ملی بیاندیشیم. چرا فکر می‌کنید دولت فقط به اصفهانی‌ها بدهکار است؟ آیا روزگار دشوار مردم در  میانکنگی سیستان، در  چلوگاومیشی میناب، در  دغاغله خوزستان و… را نمی‌بینید؟ اصولاً قرائت ما باید این باشد که همه به ایران بدهکاریم و نه برعکس.

بیاییم با تقویت زیرساخت‌های لازم در اصفهان برای کاهش وابستگی معیشتی به منابع آب و خاک، دوری از کشاورزی و صنایع پرمصرف و ساختن شهری در حد صفت فاخرِ نصف جهان، مردمان عزیز استان‌های مجاور با اصفهان را بیش از این از خود نرنجانیم. یادمان باشد! منابع آبی ایران برای هشتاد میلیون ایرانی کافی است؛ به شرط آنکه به جای تغییر در مسیر رودخانه‌ها و دست درازی به قوانین طبیعت، خودمان را و افکار و رفتارمان را با طبیعت تغییر دهیم. آنگاه هم زاینده‌رود عزیز را تا گاوخونی خواهیم داشت؛ هم کر و سیوند را تا بختگان و هم کارون و کرخه و دز و زهره را تا خلیج فارس.

پایان پیام

کد خبر : 29310 ساعت خبر : 11:04 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29310
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات