میزبانی تئاتر شهر از جشنواره تئاتر فجر

مجموعه تئاتر شهر طی روزهای گذشته و پیش رو میزبان گروه‌ها، هنرمندان، نشست‌ها و برنامه‌های مختلف تخصصی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با آغاز دور تازه فعالیت‌های دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مجموعه تئاتر شهر طی روزهای گذشته میزبان گروه‌ها و هنرمندان مختلف در برنامه‌ها، نشست‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی مرتبط با مهم ترین رویداد تئاتری سال است.

همایش «آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها» که از روز شنبه ۱۳ آذر ماه با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیران انجمن نمایش استان‌های سراسر کشور با مدیریت اتابک نادری در تالار مشاهیر تئاتر شهر آغاز شده، تا روز چهارشنبه ۲۴ آذر ماه به کار خود ادامه می‌دهد. این در حالی است که روز دوشنبه پانزدهم آذر ماه نیز نشست هویت بصری با همراهی گروه‌های نمایشی ، گرافیست‌ها ، دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر و سرپرستی ابراهیم حسینی مدیر مسابقه پوستر و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر در پلاتو شماره ۲ مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

اولین کارگاه تخصصی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز روزهای ۱۵ و ۱۶ آذرماه با حضور آنتونیو پینتو ریبیرو از کشور پرتغال با کارگاه «مدیریت فرهنگی و برنامه‌ریزی هنری» در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر میزبان شرکت کنندگان بوده است. البته « مدیریت پروژه و بازاریابی بین‌المللی تولیدات تئاتری» با حضور ایو هوروات از کشور اسپانیا، کارگاه طراحی صوتی و مهندسی صدا حضور آیدین الفت، کارگاه «کارکرد دراماتیک موسیقی زنده و پخش شونده با حضور سعید ذهنی از جمله برنامه‌های تخصصی دیگری است که طی روزهای آینده توسط بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به سرپرستی افشین خورشید باختری برگزار می‌شود.

براساس این گزارش بخش نمایشنامه‌خوانی آثار برگزیده مسابقه نمایشنامه‌نویسی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به سرپرستی میلاد اکبرنژاد هم در روزهای ۲۳ الی ۲۷ آبان ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر بود، که در این جلسات نمایشنامه‌خوانی علاوه بر خوانش متون، نشست‌های نقد و بررسی نیز برپا شده بود.

این در حالی است که در تئاتر شهر نمایش‌های «طپانچه خانم» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور در تالار چهارسو، «پدران ، مادران، فرزندان» به کارگردانی آرش عباسی در تالار قشقایی ،«دور از دسترس اطفال نگهداری شود» به کارگردانی مهدی پاشایی در تالار سایه ، «سربسته از تهران» به کارگردانی مجتبی کریمی در تالار سایه و «آبی‌ترین آسمان زمین» به کارگردانی محمد قاسمی در پلاتو اجرا روی صحنه هستند.

برای آگاهی از برنامه ها، اخبار و اطلاعات آثار نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر به سایت رسمی این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com مراجعه فرمایید.

پایان پیام

کد خبر : 28731 ساعت خبر : 11:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28731
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات