یه کف دست فضای ورزشی

به گزارش خبرنگار ما، این روزها جوانان ایرانی مشکلِ خاصی برای زندگی و تفریح ندارند و به راحتی و با خیالی آسوده با همان ده‌هزار مشکل قبلی می‌سازند. یکی از آن مشکلات، ورزش و امکانات ورزشی است که طبق آخرین آمار برای هر ۲ جوان یک متر فضای ورزشی وجود دارد. به تعبیر دیگر، هر جوان ایرانی نیم متر زمین ورزشی در اختیار دارد تا استعدادهای ورزشی خود را شکوفا کند.
یکی از کارشناسان ارشد تربیت‌بدنی در حالی که داشت باقالی می‌فروخت، به خبرنگار ما گفت: یکی از دلایلی که تیم‌های فوتبال ما کم گل می‌زنند، همین است که برای هر جوان نیم متر زمین ورزشی بیشتر موجود نیست. خُب وقتی شما یک جوان را می‌گذارید فوروارد، این آدم قدرت مانور ندارد. همه‌ی حواسش به این است که از یک متر مربع خودش تجاوز نکند. دست و پایش می‌لرزد. نتیجه می‌شود یک گل در ۱۲ بازی. وی در پایان، یک کاسه باقالی به خبرنگار ما فروخت و گفت: من از مسئولان کمال تشکر را دارم که این‌قدر به ما کارشناسان تربیت‌بدنی لطف دارند و توجه می‌کنند. باور کنید به خیلی از کارشناسان دیگر رشته‌ها، همین گاری را هم نمی‌دهند که درآمدی کسب کنند.
پسر جوانی که در یک پارک در حال دویدن بود، به خبرنگار ما گفت: من عاشق ورزش کردن هستم اما متأسفانه فضای کافی برای ورزش ما جوانان مهیا نیست. وی سرعت دویدنش را بالا برد و ادامه داد: اگر من می‌توانستم ورزش کنم و سرعتم را افزایش دهم، بسیار عالی بود. وی سرعتش را بیشتر کرد و افزود: سرعت در شغل من یکی از فاکتورهای بسیار مهم به‌شمار می‌رود و اگر من سرعت بالایی نداشته باشم، شغلم را از دست می‌دهم. وی این جملات را گفت ولی موفق نشد از دست مأموران مبارزه با مواد مخدر فرار کند. این جوان در هنگام دستگیری‌اش از جوانان هم‌سن خود درخواست کرد ورزش کردن را فراموش نکنند.
یکی از ورزشکاران حرفه‌ای که خیلی اصرار داشت نامش فاش شود، به خبرنگار ما گفت: برای هر جوان ایرانی تنها نیم‌متر فضای ورزشی وجود دارد. تازه این آمار با احتساب زمین شطرنج، ماروپله، فوتبال‌دستی و دوز به دست آمده است. حالا شما تصور کنید من در چه شرایط سختی به این جایگاه رسیده‌ام. چه سختی‌ها که نکشیدم و چه عذاب‌ها که تحمل نکردم. شاید از خود بپرسید رمز موفقیت من در چیست. من تلاش را به عنوان رمز موفقیت خودم اعلام می‌کنم. بله. تلاش رمز موفقیت من بوده، هست و خواهد بود. در همین لحظه یکی از مسؤلان رده‌بالا‌ی وزارت ورزش و جوانان نزد ورزشکار حرفه‌ای آمد و به او گفت: «دایی‌جان! به مامان‌اینا بگو شب خونه‌ی ما دعوتن. زن‌دایی قرمه‌سبزی گذاشته.» ورزشکار حرفه‌ای در پایان این گزارش خیلی اصرار داشت که نامش فاش نشود.
پایان پیام
گزارش‌گر: محسن فراهانی

کد خبر : 28580 ساعت خبر : 5:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28580
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات